Hur avbryter jag hälsningsfras i Google home?

Hej jättekul att SR finns på Google home! Otroligt användbart! Men man borde slippa lyssna på samma långa hälsningsfras med instruktioner varje gång man sätter igång. Det borde gå att avbryta hälsningsfrasen, nu måste jag lyssna på introt varje gång innan jag kan sägs vad jag vill lyssna på vilket är väldigt irriterande!
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Tobias,
    Att du får den långa hälsningsfrasen beror på dina inställningar i Google Home. Om du installerat enheten utan att ge tillgång till det som kallas ”Personliga resultat” blir konsekvensen att vi inte kan avgöra om det är första eller andra gången som vår app används. Du kan avbryta den långa hälsningsfrasen genom att säga: Hey Google, Spela P1
    Bifogar bilder där du ser hur du kan aktivera ”Personliga resultat”.

    BILD 1
    1. Öppna Google Home- appen i din telefon.
    2. Klicka på den enheten du vill konfigurera (I detta exempel ”Badrum”).

    BILD 2
    1. Klicka på kugghjulet i högra hörnet.

    BILD 3
    1. Scrolla upp.
    2. Kryssa i ”Personliga resultat”.

    Bästa svaret
  • Tack för den hjälpen, Magnus!

    Tobias:
    Hoppas att du får det att fungera på det vis Magnus beskriver! Hör av dig annars.
    Annika Webbmaster