Google Home: Får ingen kontakt med Sveriges Radio

Hej!

Jag får inte igång SR på min Google Home mini med kommandot "Prata med Sveriges Radio".  Är det ett tillfälligt fel? Testade på en kompis GH och det var stendött där med. Andra robotar som SJ och ICA startar som de ska.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Hasse!

    Tyvärr är det många som har liknande fel. Jag har just frågat de kolleger som felsöker hur det går.

    Vi får felet själva, så jag tror inte att de kommer att behöva be dig testa olika saker för att ringa in felet.

    Jag försöker komma ihåg att återkoppla till dig vad mina kolleger säger, men om du inte har fått något svar i början av nästa vecka, så får du gärna påminna mig!
    Annika Webbmaster
  • Tack! Det vore så cool om det kunde fungera.
  • En lyssnare med liknande problem skrev:
    Nu hittade jag hur man måste göra för att få det att fungera. Istället för att säga 'Hej Google' som jag alltid sagt, bytte jag till 'OK Google' och då hoppade Sveriges Radio igång.

    Fungerar det även hos dig?

    Annika Webbmaster
  • Ja det gör det, märkligt.

    Tack!

    Bästa svaret
  • Så bra!

    Vi behöver självfallet se till att det fungerar med både "hej" och "okej", men tills vi har gjort det, har jag i alla fall möjlighet att hjälpa de lyssnare som hör av sig!
    Annika Webbmaster
  • Jag skapade en egen tråd av detta, så att andra lyssnare med samma problem enklare kan få hjälp att hitta till tipset (som jag hoppas att vi snart slipper tipsa om, eftersom det förstås ska funka att säga på båda sätten).

    Men tills vidare är det detta enkla rim som gäller:
    • Säg OKEJ (ej HEJ).

    Annika Webbmaster
  • Fortfarande svårighet att streama P4 Västerbotten via google home
    Har en Marshall högtalare
  • Provade ett nytt kommando som funkade : Hej Google .Prata med Sveriges radio
    p4 Västerbotten och det funkade helt plötsligt
  • Tack!

    Hur sade du innan, och fick du fel kanal eller ingen kanal alls?
    Annika Webbmaster
  • Jag sa Hej Google Spela p4 Västerbotten
    Ingen kontakt för det mesta
  • Tack!

    Jag ska komma ihåg detta tips framöver när jag hjälper andra med Google home!
    Annika Webbmaster
  • Testa med ”Tala med Sveriges Radio”, verkar som man ändrat från Prata till Tala.
  • Tack!

    Vi tipsar om detta ifall fler lyssnare hör av sig med liknande problem!
    Annika Webbmaster