Google högtalare: problem med P4 Sjuhärad

Hej
Innan kunde man säga (spela P4 Sjuhärad)till smart högtalaren.
Sedan en vecka tillbaka går inte det.

Kommentarer

  • Hej Mathias,

    Tack för att du hör av dig!

    Bugg i TuneIn
    Det verkar ha uppstått en bugg som gör att Google för tillfället inte hittar P4 Sjuhärad via TuneIn. TuneIn är den tjänst som Google Home använder som standard för att spela upp radiokanaler.

    För att runda TuneIn kan du spela P4 Sjuhärad genom SRs egna Google Home-tjänst. Det gör på något av följande sätt:
    • Säg "Ok Google, Prata med Sveriges Radio", och svara sen "P4 Sjuhärad"
    eller
    • Säg "Ok Google, Be Sveriges Radio om P4 Sjuhärad"

    Fler tips för att göra det ännu smidigare
    Vår tjänst minns vilken P4-kanal du spelade senast, så andra gången räcker det med att säga "Be Sveriges Radio spela P4". Detta kräver att du tackat jag till "personliga resultat" i Google Home-appen.

    Du kan även skapa en egen rutin i din Google Home-app för att spela P4. T.ex. genom att välja att "Hey Google, P4" utför kommandot "Hey Google, Be Sveriges Radio om P4 Sjuhärad". Här kan du läsa om att skapa rutiner (under Skapa en anpassad rutin): Google - Få hjälp med dagliga rutiner

    Till sist
    Vi får kika på vad som orsakar problemet med TuneIn och P4 Sjuhärad.

    Vänligen
    Maksim
  • Återkoppling
    Nu funkar det att säga "Ok Google, spela radio P4 Sjuhärad" när jag testar.
    Då spelas kanalen via TuneIn.

    Säger jag bara "spela P4 Sjuhärad" får jag de senaste nyheterna från kanalen. Detta då Google valt att prioritera nyheter över radiokanaler, och det finns både en nyhetskälla och en radiokanal som har "P4 Sjuhärad" i namnet.

    Vänligen
    Maksim
  • Hej Maksim! Jag vet inte om det här är nån liknande bugg men innan kunde jag bara säga "Hey Google, Sätt på Sveriges Radio" och P4 Jönköping gick igång. Nu när jag säger det så startar P4 Skaraborg istället. Är det nåt du vet något om?

    Mvh
    Christoffer
  • Hej!

    Jag hör med kollegerna som utvecklat appen om de vet vad det beror på.

    Blir det rätt om du istället säger så här?
    Hey Google, Sätt på P4 Jönköping
    Annika Webbmaster
  • Då blir det bara nyheter från P4. Vill jag lyssna på kanalen måste jag säga "sätt på/lyssna på P4 Jönköping på TuneIn" eller gå in via er assistent för att göra det.
  • Testa gärna detta,:
    Hej Google, be Sveriges Radio spela P4 Jönköping
    Fast det är kanske lika enkelt eller svårt som den metod du redan har hittat?
    Annika Webbmaster