Google Assistant multiroom

Hejsan,
Jag lyckas inte starta Sveriges Radio på mer än en högtalare om jag använder mig av Google Assistant. Startar jag via appen kan jag välja att spela upp det på en högtalargrupp. Något ni har funderat på att stödja framöver?

Kommentarer

  • Hej Robert!

    Gäller detta när du spelar något från Sveriges Radio via TuneIn (t.ex om du säger "Hej google, spela P1") eller via vår Google action "Sveriges Radio" (t.ex. om du säger "Hej google, prata med Sveriges Radio och spela P1")?

    Problemet med det senare alternativet är att det inte finns tekniskt stöd för multiroom i den typen av Google action (dvs. "Google assistent-app") som Sveriges Radio är.

    TuneIn och Spotify har tätare partnerskap och djupare integration med Google. Vi för kontinuerligt samtal med Google för att kunna utveckla våra tjänster åt det hållet, men det går långsamt. Vi är ju en aktör med en förhållandevis liten publik jämfört med internationella företag.

    Vänligen
    Maksim

  • Tack Maksim!

    Robert, förlåt det sena svaret. Av en slump såg jag i morse att din fråga var felaktigt markerad som "redan besvarad", och bad därför min kollega Maksim att svara. Det är alltså inte han som har dröjt med att svara, utan det är jag som har gjort fel.

    Så, åter, förlåt.
    Annika Webbmaster
  • Tack för infon!! Via Tunein fungerar det fint! 😃
  • Så bra!
    Annika Webbmaster
  • Lennarts fråga har flyttats hit:
    Krysset sparas inte på datorn​​​
    Annika Webbmaster
  • Jonas inlägg har fått en egen rubrik:
    Google-högtalare: problem att starta vissa kanaler​​​
    Annika Webbmaster