Godmorgon, världen!

Jag saknar en sammanställning av alla inslag i "Godmorgon, världen" program.
Helst en sammanställning med tidslängd för varje inslag samt klockslaget när den börjar.

Då skulle man kunna gå direkt till ett inslaget man är intresserad av.

Kommentarer

  • Jag skulle också vilja ha tidsangivelser för inslag, och har skrivit om detta tidigare.

    Åtminstone Godmorgon Världen har väl dock sedan dess börjat sammanställa en lista över inslagen på respektive avsnittssida, åtminstone i efterhand - det verkar inte finnas någon sammanställning eller beskrivning för gårdagens avsnitt.

    Ex: https://sverigesradio.se/avsnitt/1482338
    Timme 1:
    *Världsekonomins fall - hur djup blir lågkonjunkturen?
    *Beredskap i coronans tid - och hur det var förr
    osv.

  • Jag sökte tillbaka lite och ser att jag postade ett förslag här angående detta i oktober 2016:

    "I långa sändningar som Studio Ett skulle det vara bra om innehållsförteckningen för programmet kunde länka till motsvarande tidpunkt i sändningen."

    Sedan kommenterade jag att Godmorgon Världen infört sin sammanställning för avsnitt i mars 2017, och att det var ett steg i rätt riktning. Det är då iaf. tre sedan jag märkt att det hänt något i frågan, och det har inte handlat om förändringar på någon teknisk eller övergripande nivå, utan att en viss redaktion börjat lägga ut sina texter lite mer strukturerat.
  • Det verkar som Wiktor har rätt i att det saknas sammanställningar av inslagen för de senare avsnitten av Godmorgon Världen. Det avsnitt jag länkade till, 2020-03-22, var det sista i raden som hade det.

    GmV 2020-04-05 har en kortare och mindre detaljerad sammanfattning i rubrik och ingress, liknande formatet i Studio Ett.
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1472333

    GmV 2020-03-29 saknar helt innehållsbeskrivning.
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1467647

    Ni på Sveriges Radio kan väl kommentera hur ni ser på detta med mer strukturerat och direktlänkat innehåll och om ni kommit någon bit på vägen år det hållet.
  • Hej
    När det gäller en lista av inslag och länkar till dess tidpunkter så är det något som vi har 'på horisonten' - det är något vi hoppas hinna med att bygga i år.

    När de gäller sammanställningen av inslag hos GmV så tror jag att den 'fattiga' avsnittsbeskrivningen kan bero på att det är vikarier inne, och den helt saknade kan jag se att den finns, men att den inte publicerats, så där är det nog påsk eller en miss.
    Jag har kontaktat redaktören som skrivit den och frågat om det, så förhoppningsvis kommer den ut snart (jag vill inte publicera den själv i fall det är något som inte är korrekt/komplett).

    mvh