Genväg till "Följer" fungerar inte

Hej!
Sen en tid tillbaka fungerar inte den snabblänk till nya avsnitt för program jag följer i appen (android).

Appen startar, logotypen visas, därefter kraschar appen.

Öppnar jag via vanliga app-ikonen fungerar det.

Är det ett känt problem?

Version av appen 19.8.1 (5564)
Version av Android 9

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    tack för din felrapport. Vi har kunnat återskapa felet och kommer släppa en fix för kraschen i nästa release som kommer nästa vecka.
  • Nu funkar det! Suveränt!
  • Hej!
    Sedan en tid tillbaka tycks genvägen Följer vara borttagen. Finns det planer på att lägga tillbaka den? Nu blir det rätt många klick för att ta sig till sidan med nya avsnitt även om man använder genvägen Min sida.
  • Tack, jag tar reda på hur vi tänkt här!

    Tills jag vet mer, vill jag tipsa om två andra vägar till program du följer.

    Karusellen på Min sida
    Dels att gå under Min sida. I toppen av den sidan ligger en "karusell" där du kan starta avsnitt från program du följer (och en diskret "Visa alla-länk" om du vill se fler avsnitt av dessa program).

    Själv hade jag missat den "karusellen" tills en kollega nyligen visade den. Även de lyssnare jag tipsat hade missat den. Jag tror att jag är för fokuserad på text-länkarna och har "sållat bort" att programmen jag följer legat i toppen. Om även du har missat denna ingång, så är det ju en lite snabbare väg!

    Hem
    Den andra vägen är att leta upp samma "karusell" direkt på startskärmen (Hem), där den också finns. Det blir ett klick färre, men eftersom det finns flera liknande avsnitts-karuseller, tycker jag själv att den i toppen av Min sida är en enklare väg än den via Hem.
    Annika Webbmaster
  • Tack! Jag har sett karusellerna men tycker inte att de ger samma överblick över vilka program man lyssnat på, är halvvägs i och vilka som är nya.

    Det är naturligtvis vis lite av en petitess detta men när man lyssnar ofta är det skönt att slippa klicka runt i appen.
  • Petitesser är också små gruskorn som skaver. Allt som gör att du som lyssnare behöver klicka en extra gång är ju ett irritationsmoment, och jag lovar att jag tar reda på ifall detta är en medveten förändring eller en miss från vår sida.

    Min gissning (utan att ha hunnit stämma av med de kolleger som jobbar med appens form och funktion) är att det tyvärr är en avsiktlig förändring. Det har i så fall skett efter en analys över vilka genvägar som få lyssnare använder och syftet är nog att harmoniera genvägarna mellan hur det fungerar i appen för Iphone och för Android och att inte överlasta den vyn med för många alternativ.

    Många gissningar. Jag lovar att återkoppla hur det verkligen förhåller sig!

    Även om det stämmer att få andra lyssnar har använt den vägen, så är det ju uppenbarligen en väg du har använt mycket och gillar, och då är det självfallet en försämring att den vägen är avstängd.
    Annika Webbmaster
  • Jag har nu stämt av med mina kolleger och min gissning var korrekt.

    Vi gjorde en analys av hur genvägarna används och vill renodla de som är mest använda. (På sikt kan det bli fler genvägar.)

    Att det ska vara enhetligt mellan de olika plattformarna är ytterligare en fördel, men inte det viktigaste skälet.
    Annika Webbmaster