Genväg till favoritkanal (appen)

Hej, toppenapp, toppenkanal, P2världen
Vore bra att kunna göra egen genväg, förslagsvis breve knapparna P1 P2 P3 under hemfliken

Fattar ni?, undrar om jag skulle gjort..

Kommentarer

  • Hej Jonas, jag hoppas att jag förstod.

    Där vi har lagt in de "stora kanalerna", bör det även finnas ett utrymme för "din egen kanal", vilket verkligen skulle vara ett lyft för oss som ofta lyssnar på P2 Världen, P4 Plus eller Radioapans Knattekanal (för att ta tre exempel).

    Eftersom olika typer av "personalisering" är något vi arbetar med (där du t ex ska få tips på avsnitt att lyssna på som grundas på vad du tidigare valt att lyssna på och vilka favoritprogram du har), är möjligheten att skräddarsy "programkorten" med kanaler något som ligger i linje med vad vi arbetar emot.

    Bra att veta är att det program eller den kanal du senast lyssnade på ska finnas inläst i spelaren nederst i appen, så ett väldigt snabbt sätt att lyssna på P2 Världen (om det alltid brukar vara den du lyssnar på) är att helt enkelt strunta i att välja kanal från hemfliken, och klicka direkt på play-knappen nere i spelaren ...

    Om du är "bland-lyssnare", som alltid lyssnar på P2 Världen när du åker till jobbet, men lyssnar på en annan kanal eller avsnitt av program innan du somnar, kommer du inte att ha samma nytta av det tipset ... Och på tal om program, vet jag att många som gillar P2 Världen brukar uppskatta dessa program, så jag tipsar om dem:
    Trevlig helg och tack för att du berättar hur du vill att appen ska utvecklas. Ditt förslag tar vi upp med app-teamet!
    Annika Webbmaster
  • Nu kanske jag kapar tråden här (och kanske föreslår något som redan föreslagits, men jag hittade ingen sökfunktion i forumet). Om ni bygger en sån genvägsknapp likt den ovan, kan inte den även nås från iPhones hemskärm med 3D-touch? Jag lyssnar nästan enbart på P1 och att kunna starta P1 direkt från hemskärmen vore EN DRÖM. Tack för en superduperbra app i övrigt! 😀
  • Hej Kim!
    Jag tycker det är ett jättebra förslag och jag har nu skickat det till de som utvecklar appen. Tack för det och kul att du gillar appen i övrigt! 😀
  • Eftersom Lennart Hallberg tydligt rapporterat in en specifik bugg som nog intresserar fler lyssnare, har jag skapat en ny tråd med en tydligare rubrik:
    Saknar "minispelaren" i Android-appen
    Annika Webbmaster