Gårdagens avsnitt av lärarrummet??

Hej!
Lyssnade på Lärarrummet när jag åkte hem i går kväll, det handlade om en gymnasieskola som samarbetade med SLU i Alnarp. Varför hittar jag inte det avsnittet på webben?

Kommentarer

  • Hej
    Ja det är ibland inte så lätt att hitta programmen från UR. I detta fall får man inte ledning vare sig i tablån eller på hemsidan. Allmänt gäller att efterhandslyssning sker på URs egna webbplatser. Det finns också en länk dit på programmets sida på vår webbplats
    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4421 men den länken visar sig gå till säsong 4, medan vi nu är inne på säsong 7. Det går att leta sig fram till den via angiven länk. Man kan också söka på Alnarp och hitta rätt. Nämligen till
    https://urskola.se/Produkter/201421-Lararrummet-Sommarjobb-som-forskare
    Jag ska tipsa UR-redaktionen om det här problemet.
    Mvh
  • Tack, nu jobbar jag på SLU, vet att jag skulle leta på "växtpatologi" på vår webb för att leta fram potatisforskaren i Alnarp med indiskt namn. Googlade sedan namnet plus "lärarrummet" och hittade då länken till sändningen (som jag nu spritt bland kollegerna).
    Jag försökte också med Alnarp (i sr:s sökmotor), men fick alldeles för många träffar för att orka leta.
    Grundproblemet är att länken från tablån under  "igår" inte leder till programmet från igår. Det är där den genomsnittlige användaren lägger ned. :-)
  • Precis
    Och vad jag kan se brukar redaktionen göra det som krävs för att tablån ska ge mer info än denna gång. Hade den publiceringen gjorts BÖR det också ha hittats i vårt sök. Däremot hittas inget på UR:s sajt den vägen.
    Tack för ditt inlägg