Till senaste kommentaren

Går inte att "casta" till WIFI högtalare.

Sedan en tid tillbaka går det ej att "casta" ljud till högtalare genom att använda "cast" symbolen i appen. Detta har fungerat utmärkt tidigare och fungerar fortfarande från andra appar (tex Spotfy).
Att "casta" genom Google Home fungerar inget vidare, täta avbrott.

Henry Westerberg Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Jag upplever samma problem. Google Music ger kontinuerlig strömning medan sr play slutar strömma efter ca en minut. Jag har Android 10 i telefonen och Google mini och Sony srs zr5 i Google home-grupp.
    Richard L
  • Kan orsaken vara att Google Home Mini och Sony srs zr5 i högtalargruppen ovan inte är anslutna till samma åtkomstpunkt i Google Wifi Mesh? För Google Play Music spelar detta ingen roll men för SR Play funkar det inte. Strömningen upphör efter ca en minut.
    Richard L
  • Tråkigt att ni drabbats, men bra att ni skrev nu, eftersom jag i fredags försökte få en överblick över de olika casting-problem vi fått inrapporterade under de senaste tre månaderna, vilket rör kanske tio felrapporter innan er (där någon redan är löst).

    Ett par av dessa (tre stycken) gäller lyssnare som försöker casta till LG-enheter. Det felet drabbar både vår Iphone-app och vår Android-app och gäller både direktlyssning och att lyssna i efterhand.

    Henry:
    Uppstår ditt fel på en LG-enhet med inbyggd castingfunktion? Vad är det för mobil du castar från?

    Fortsätter ljudet att strömma genom telefonen, trots att det ser ut som om du har aktiverat castingen?

    Richard:
    Av de andra felanmälningarna har jag fått intrycket att vår app inte klarar av att "hålla sessionen öppen" sedan ljudet startat. Jag behöver stämma av detta med kolleger som vet mer om saken, men det borde ju kunna ge problem ifall det rör sig om olika åtkomstpunkter.

    Får du inte samma fel om du castar direkt till Google mini respektive direkt till Sony srs zr5?

    Båda:
    Tills felet är löst, kan ni kanske använda en alternativ app? Tunein och Mytuner radio finns för både Android och Ios för direktlyssning, och för efterhandslyssning på en stor del av innehållet finns det mängder av podd-appar.
    Annika Webbmaster
  • Jag/vi castar från en Sony och en Samsung. Det har fungerat perfekt tidigare (några månader sen).
    Vi använder endast WIFI nätverk och WIFI högtalare (Sony).
    Vi startar appen SR och lyssnar på direktsändning, trycker på casta symbolen. Vi får välja den högtalare vi har (Sony SRS- X88), tror appen ansluter till högtalaren men inget ljud. Trycker man cast symbolen igen frågar den om vill koppla från.
    Henry


    Henry Westerberg
  • Tack för den tydliga beskrivningen!

    Hur går det att ansluta appen med Bluetooth? Se sidan 12 och framåt här:
    Bruksanvisning för Sony SRS-X88 (pdf)
    Annika Webbmaster
  • Går utmärkt att ansluta med Bluetooth.
    Henry Westerberg
  • Eller inte ljudet försvinner efter 30 - 50 sekunder. Kommer åter om jag höjer ljudnivån på högtalaren, men försvinner återigen innom samma tid.
    Henry Westerberg
  • Kanske jag som strular, annan Bluetooth enhet som störde. Bluetooth funkar.
    Henry Westerberg
  • Strömningen avbryts efter en minut bara när jag strömmar till högtalargrupp. Däremot funkar det bra om jag strömmar sr play till enbart Google Home Mini eller Chromecast audio. Google Play Music funkar i alla högtalargrupper utan att klippa.
    Richard L
  • Martins fråga är flyttad till en egen tråd:
    Kan jag casta via röststyrning med Google Assistant?
    Annika Webbmaster
  • Henrys fel är något jag känner igen från ett par lyssnare och det uppstår oavsett om ni lyssnar på en kanal eller på avsnitt i efterhand. Vi försöker hitta mönster där!

    Eftersom det fel du beskriver, Richard, inte riktigt följer samma mönster, undrar jag om det är någon skillnad mellan att lyssna på en strömmad kanal eller på ett avsnitt i efterhand för ditt problem.
    Annika Webbmaster
  • Strömmad kanal på sr play stänger ned efter ganska precis två minuter när jag strömmar till en högtalargrupp i wifi-nätverket medan avsnitt i efterhand funkade bra under de fem minuter jag testade.
    Richard L
  • Tack, Richard!

    Det kan vara samma fel som det Ulf beskrev här, men är lite svårt att avgöra. En likhet är att felet drabbar direktlyssning, medan efterhandslyssning inte drabbas. En annan är att grupper av högtalare är involverade. Ulf skrev i och för sig att felet även uppstår även när han castar till en enskild högtalare, medan båda dina enheter fungerar var för sig - det är just som grupp felet uppstår.

    Hans felbeskrivning ger inte heller samma tydliga bild som din, utan felet hos honom verkar variera:
    kan fungera en hel dag i högtalarna men när jag stänger av har jag ljudet kvar, kan oxå tvärstoppa efter några minuter
    (Tyvärr har problemen gjort att Ulf slutat använda vår app, och jag vill inte "störa honom" med fler frågor.)
    Annika Webbmaster

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.