Kan ej skriva svar i krysset, "blåmarkering" saknas för respektive ord

Går ej att skriva svar i kryssrutorna (ingen "blåmarkering" längre, som tidigare).

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Bengt!

    Starta om webbläsaren. Kvarstår problemet efter detta?

    (Ingen annan har rapporterat in detta problem, så om det kvarstår kommer vi att be dig testa lite olika saker, tills vi löser det!)
    Annika Webbmaster
  • Har prövat olika webbläsare med samma problem
  • Ok.

    Bengt var först med att rapportera in detta, men nu är ni ganska många som skriver om samma problem!

    Kan du skriva i kryssplanen om besöker en annan adress?
    https://sr.korsord.se/html5/

    Om du gör webbläsarens fönster lite smalare, så ser det bättre ut. Den där sidan är nämligen byggd för att "bäddas in" på vår egen sida, och det vore intressant för vår felsökning att se om det går bättre att skriva direkt där än vad det gör att skriva när sidan är "inbäddad", så berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Samma problem, har testat på 2 datorer med 3 olika wbbläsare
  • Har du möjlighet att testa den sida jag tipsade om ovan?
    https://sr.korsord.se/html5/

    Annika Webbmaster
  • Har testat på 2 datorer.
  • Förlåt, jag missförstod!

    Då kan vi utesluta att felet har med inbäddningen att göra. Tack för det! Bra att du testat olika datorer och webbläsare (och trist att det inte har hjälpt).

    När märkte du detta fel?

    Bakom kulisserna ser jag att du skrev hit på en dator med Windows 10. Jag utgår från att det var en av de datorer där det inte fungerar. Jag har inte lyckats återskapa felet trots att jag har testat på bland annat Windows 10, och tror inte att det har med operativsystemet i sig att göra. Webbläsaren tycks det ju inte heller vara.

    Du skrev även hit på en Samsung-mobil eller surfplatta. Kryssplanen ska även fungera på mobiler, så testa om du kan lösa krysset där, tills vi förstått vad som är fel!
    Lös Melodikrysset på webben
    Annika Webbmaster
  • Testade också på min Android och det fungerade inte, och då blev jag misstänksam och startade om min wifi router och allt fungerar nu på alla enheter.
    Men varför blev det så ?
    Tack för hjälpen.
    Kaj
    Bästa svaret
  • Ingen aning om varför. Någon form av säkerhets-uppdatering i själva routern som varit felaktig och där en omstart hjälpte, kanske?

    Hur som helst är det ju ett bra tips som vi ska se till att andra lyssnare får del av!
    Annika Webbmaster