Gamla avsnitt av Godmorgon Världen

Hej! Har ni på SR tillgång till gamla avsnitt av Godmorgon Världen? Programmet började sändas 1986, men det äldsta avsnittet med en fungerande ljudlänk är från 2006. Därmed bör det existera många intressanta timmar ljud att lyssna på under tidsperioden 1986-2006. MVH Tobias

Kommentarer

  • Hej
    Det är korrekt att inte alla sändningar finns på webben. Vi har genom åren ändrat tekniska system och ljudformat mm. Många av de tidigare programmen finns i interna arkiv. Att göra dem tillgängliga kräver omkodning i aktuella ljudformat, tablåläggning och kanske förhandling kring rättigheter på vissa ingående delar. Jag anar att det skulle krävas en hel del arbete för att få till det. Jag har förmedlat din fråga till redaktionen.
    Mvh
  • Hej
    Jag har nu fått svar från redaktionen. Det finns inga planer att göra dessa gamla program tillgängliga på webben.
    Mvh