Gamal pjäs från Radioteatern

Hej!

Jag försöker komma åt en Ture Sventon ljudbok/pjäs som publicerades av Ungra radioteatern för ett par år sedan! Jag hittade endast en provlyssning: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?pro... men undrar om det går att komma åt hela pjäsen?

Med vänliga hälsningar
Johannes

Kommentarer

  • Hej Johannes!

    Förmodligen går det inte, men kontakta redaktionen och hör!
    http://t.sr.se/RraeK5
    Kontakta Unga Radioteatern

    Trevlig helg!

    Bifogad fil:

    Annika Webbmaster
  • Jag skulle väldigt gärna vilja lyssna på Radioteaterns uppsättning av Soldat Svejk. Hur hittar jag den?
  • Hej Lars
    Jag kan inte se att någon sådan uppsättning är tillgänglig för lyssning.
    En sändes 11 och 18 februari 1990
    Mvh
  • Letar efter radioteaterns uppsättning av Liftarens guide till galaxen. Har för mig att Ernst-Hugo Järegård var en av rösterna.
  • Hej Mikael!

    Det viktigaste först:
    Jag kan inte hjälpa dig att lyssna. Serien finns inte tillgänglig på webben.

    Vad jag kan förstå sände vi först sex delar sommaren 1987. Berättare var Sven Wolter. Ernst-Hugo Järegård medverkade inte, däremot hörde vi andra stjärnor, till exempel Helge Skoog som Prostetnic Vogon Jeltz! (Bara detta gör ju att jag vill lyssna.)

    Nåväl, denna serie sändes i repris sommaren 1988, ihop med ytterligare sex delar och i dessa nya delar var Ernst-Hugo berättare! Serien har därefter sänts i repris 1994.

    Denna "trilogi i fem eller sex delar" finns förstås som böcker, ljudböcker, film och tv-serie - men det är inte samma sak. Alls. Fast ändå lite kul:
    https://youtu.be/iuumnjJWFO4

    Annika Webbmaster