Funkar samma box till både Tv och radio?

Denna fråga är utbruten från en annan tråd, Hur många MB blir det om man lyssnar i en timme?, där frågan från Roger löd:
"Vad kostar, i reda pengar, kbps AAC. Eftersom jag inte "pratar" dataspråket så behövs det en översättning."

Min kollega Janne besvarade frågan, men hans svar väckte nya frågor, som jag har valt att flytta hit.
/Webbmaster-Annika
------------------------------------------

Det är ju ett svar i fel ende! Eftersom jag inte kommer in på vägguttaget. (Bara om jag tar bredbandsbolaget). Nu har jag Boxers 16 Flexkanaler. Problemet är ju att jag vet ju inte hur många megabyte det går åt att lyssna på ex P4plus? I Göteborg/ alternativ på landsbygd i Småland?? Behöver jag extra utrustning för att få fram något så när bra ljud? Har ingen "smartfone". 119:-/månadskostnad för datorn. (Tele 2)
Funkar samma box till både Tv och radio?

Kommentarer

  • Hej Roger!

    För att lyssna på P4 Plus behöver du på ett eller annat vis komma åt internet, och det kan du ju göra, eftersom du skrivit till oss.

    Är det en dator du har tillgång till hemma du skrev från, eller är det en dator från exempelvis biblioteket? Om det är din egen dator så förklarar jag gärna närmare hur du lyssnar på P4 Plus med den och vad detta kan kosta, och om jag förklarar detta på ett för krångligt "dataspråk" så säg till! Detta tror jag nämligen att vi kommer att kunna reda ut.

    Kanalerna du kan ta emot i Boxer Flex16 är tv-kanaler:
    Boxer Flex16

    För frågor om den tjänsten, får du kontakta deras kundservice:
    https://www.boxer.se/kundservice/kontakta-oss/

    Återkom och berätta ifall det är en dator hemma hos dig du använde när du skrev hit!
    Annika Webbmaster