Frekvens för julkanaler

Hej
Vilka frekvenser finns julkanalerna på?
VH Carina Jönsson

Kommentarer

  • Hej
    Julkanalerna sänds på webben och vanlgen i DAB-radion. Du kan alltså inte hitta dem på någon frekvens i en fm-radio. Både P4 Bjällerklang och P2 Klassisk jul planeras starta den 1 december. De kan höras via vår webbplats i dator och mobil
    http://sverigesradio.se/sida/allakanaler.aspx , eller via appen Sveriges Radio Play.
    Mvh
  • Hej !

    Kan ej finna p4 bjällerklang i sveriges radio play- appen trots att du nämnde att programmet går att finna där. Vad är det som gäller egentligen ? Kan hitta klassisk jul på min intermetradio men inte p4 bjällerklang . Hur göra ??
  • Hej Lars
    Internetradio hämtar sina kanaler från olika källor. Det styr vi inte över. Hörde idag att man kan hitta Bjällerklang om man söker på SR Extra 12. Alternativt SR-Extra12.
    Kanalen sänds på den extrakanalen som annars kan innehålla just extrasändningar från sport mm. I Play för Android ska den ligga under Direktfliken. Mellan P3 Star och P4 Plus.
    Mvh