Främjande av Spotify

Hej,varför är endast Spotify representerat med länkar i SR's Windows10-app?
Vad hände med Deezer, Tidal, Apple, Google...?

Kommentarer

  • Bra fråga, som jag inte har svaret på själv, så jag skickar den vidare till teamet som utvecklat appen!
    Annika Webbmaster
  • De berättade att det har att göra med ett par faktorer, bland annat att Spotify har ett öppet API och många svenska användare. En av de viktigaste frågorna är kanske att upphovsrättsfrågan för musik är löst i Spotify, vilket den inte alltid är på till exempel Google.

    Men vi behöver nog tänka till lite. Vi ska ju inte gynna en enskild aktör, och kanske vore det bättre att ta bort även Spotify om vi inte har möjlighet att lägga till fler tjänster.
    Annika Webbmaster