Fråga förslag SR P4

Hej på er,

Fråga från numera pensionisten ”Mossan”:

Har ni diskuterat att kunna GPS koppla lyssning på SR:s lokala kanaler i phonen så att det bara skulle räcka att trycka på P4 knappen i SR appen för automatiskt koppla in rätt geografiska SR lokalradiostation. De andra lokalradiostationerna ska givetvis också vara tillgängliga i appen.

Kul också med möjligheten med Carplay i SR appen. Såg att det nu stöds av över 500 bilmodeller.

SR borde dock göra betydligt mer reklam i eget media om denna fina tjänst.

Mossan

Kommentarer

  • Hej Mossan!

    Jag vet att vi har diskuterat det, men det var ett tag sedan, så jag tar idén vidare till teamet igen!

    Carplay är en bra tjänst - samtidigt är det något vi skulle kunna göra mycket mer med. Idag har vi "bara" kanalerna i tjänsten (tror jag - jag har ingen bil och det var ett tag sedan jag senast kollade upp hur den fungerar). Som en lyssnare skrev:
    Som många andra önskar jag att man kan lyssna på favoritprogram och liknande i CarPlay. Live-radio är lite 1900-tal. 😀

    Och det ligger ju något i det. Inget ont om 1900-talet eller flödes-radio, men det finns väldigt många roliga saker att göra med ljud om vi släpper tablå-tänk och låter program och inslag bli tillgängliga när (och där!) det passar våra lyssnare.

    SR borde dock göra betydligt mer reklam i eget media om denna fina tjänst.

    Det här är ju lite av ett problem. Just att prata om olika sätt att lyssna som är så nära kopplade till en kommersiell aktör är ju att gynna denna, om än inte "otillbörligt", eftersom det finns ett intresse hos lyssnarna.

    Jag för vidare detta till lämpliga kolleger. Tack för tipsen och trevlig helg!
    Annika Webbmaster