Förtydligande av kvaliten vid direktlyssning

Hej!

På denna sida nämns 48 kbps som lägsta kvaliten för direktlyssning med AAC
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3756&artikel=4414370

På denna sida nämns 32 kbps som lägsta kvaliten för direktlyssning med AAC
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&grupp=10632

Vad gäller?

Kommentarer

  • Hej!

    Man skulle kunna säga att direktlyssningen i webbläsare (i Firefox med flera) där inte det automatiska kvalitetsvalet fungerar har samma kvaliteter som mp3-direktlänkarna har: 192, 128, 64 kbps. Direktlänkarna i formatet aac är inte kopplade till lyssning via webben och appen, även om det är formatet aac som används. Om jag förstått saken rätt är de adaptiva strömmarna för webben i aac och i de "äldre" webbläsarna strömmas mp3. Så informationen är korrekt i båda texterna.

    Vad som skulle behövas är att det i alla lägen redovisas i spelaren vilken kvalitet som används.
  • Hej Hans!
    Det stämmer som supporter skriver. Det ena gäller lyssning i webbläsaren via vår spelare på sajten och i appen. Den andra länken gäller direktlänkarna till ljudet. Så uppgifterna är korrekta.
  • Hej!

    Nu förstår jag detta.

    Tack för snabba och tydliga svar.