Förslag på aktuell radioteater från arkivet: Doktor Semmelweis av Carl Otto Evers

Förslag på aktuell radioteater från arkivet: Doktor Semmelweis av Carl Otto Evers.
sändes bla 1985-12-07

Kommentarer

  • Hej igen!

    Jag skickar önskemålet vidare till kollegerna på drama@sverigesradio.se

    Har du fler frågor eller förslag till dem, så kontakta dem gärna direkt, för detta är egentligen fel forum. Vi som svarar i supportforumet arbetar med att lösa tekniska problem med våra webbtjänster och appar (men försöker ofta svara även på annat - när vi kan) ...
    Annika Webbmaster
  • Hej igen Per Godin!
    Så roligt när en engagerad lyssnare hör av sig. Jag gör som jag gjorde med Oblomov. Alltså lägger den till listan över önskade repriser.
    Önskar dig en trevlig helg!
  • Hej igen!

    Även om det inte gäller Oblomov eller Doktor Semmelweis, så hoppas jag att du gillar denna påsk-satsning (där Påsk passande nog ingår)!

    Påskgodis från Sveriges Radio Drama:

    Följande dramaklassiker går att lyssna på i appen Sveriges Radio Play under ”Dramaklassiker” samt på sverigesradio.se från och med skärtorsdag 9 april:
    • Amorina av Carl Jonas Love Almqvist från 1963.
    • Ett dockhem av Henrik Ibsen från 1953
    • Hedda Gabler av Henrik Ibsen från 1956
    • Lille Eyolf av Henrik Ibsen från 1968
    • Rosmersholm av Henrik Ibsen från 1951
    • Som ni behagar av William Shakespeare från 1961
    • Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf från 1958
    • Körkarlen av Selma Lagerlöf från 1958
    • Ett drömspel av August Strindberg från 1962
    • Fröken Julie av August Strindberg från 1957
    • Påsk av August Strindberg från 1952.
    Sedan tidigare finns (som nämnts ovan) även Kameliadamen av Alexander Dumas d.y, Kallocain av Karin Boye, Swedenhielms av Hjalmar Bergman, Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg samt William Shakespeares Hamlet tillgängliga för lyssning.

    Läs mer här:
    Sveriges Radio Drama lägger ut klassiker till påsk
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för infon. Jag har en fråga. Varför kan inte SR Dramaklassiker ha Strindbergs Dödsdansen med Keve Hjelm och Ulla Sjöblom på menun, när Svt har Dödsdansen med Keve Hjelm och Margarera Krook i Öppet arkiv? mvh Per Godin som vill ha ännu mer i Dramaarkivet.
  • Hej Per Godin,
    Tack för ditt mail och din fråga. När vi valde ut vilka dramaklassiker som vi skulle tillgängliggöra denna gång föll valet på Ett drömspel, Fröken Julie och Påsk. Vi får se vad som kan komma härnäst på vår sida med Dramaklassiker, tills dess är det är ju fint att SR Drama och Öppet arkiv i någon mån kompletterar varandra i utbudet.