Länken "hem" borde alltid synas i SR Play

Hej min mamma 85 år älskar SR Play på sin iPhone men blir ibland förvirrad av gränssnittet. Längst ned till vänster finns en knapp som heter "Hem". Jättebra men den försvinner när spelarfönstret är öppet. Varför? Den pyttelilla knappen med en nedåtpil uppe i vänstra hörnet är väldigt svår för en äldre person.
Det är viktigt att alltid kunna trycka på "Hem" överallt för att känna igen sig. Ibland trycker hon fel och hittar inte tillbaka. Låt "Hem" vara synligt hela tiden tack.

Kommentarer

  • Tack för en bra synpunkt, som jag framför till de kolleger som arbetar med appens UX ("bransch-term" som innebär design som ska förenkla för användare).

    Att göra appen lättare att använda för de lyssnare som har störst behov av det är oftast väldigt bra för alla. Just den här typen av problem kan vara svårt för oss själva att ringa in även när vi testar med "nya användare" (vilket vi ofta gör), och också svårt att sätta ord på för den som upplever det.

    Så tack, jag ser till att denna återkoppling når rätt!
    Annika Webbmaster