Förkortad musik i sommarprat

Om jag ska lyssna på de olika sommarpratarna så är det bara vissa som finns med full musik, medan andra har förkortad musik. Hur kommer sig detta? Kommer de med förkortad musik att släppas med full musik nån gång?
Ex. Kan lyssna på Robin Söderling och Cathrine Winnes med full musik men Hedda Stiernstedt och Therese Lindgren verkar bara finnas med förkortad musik .

Kommentarer

  • Hej Elias!

    Båda de program du har haft problem med, finns tillgängliga med musik. Starta ljudet med den blå play-knappen:
    Vi försöker lägga ut Sommar i P1 så att den är tillgänglig som podd (utan musik) redan klockan 7.00 på morgonen den dag programmet sänds - om vi kan. Är det ett livesänt avsnitt kommer det i efterhand!

    Versionen med musik finns däremot tillgänglig först efter sändning, runt 14.30.

    Så de gånger du kunnat välja olika versioner, kanske du har gått in efter 14.30, medan du inte haft detta val om du varit inne tidigare än så? (Och förstås inte heller om du lyssnat på ett avsnitt från en tidigare säsong än årets, för musik-versionen ligger endast kvar till och med 30 dagar efter sista Sommar-programmet.)
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Det stämmer inte helt. Jag lyssnar alltid på Sommarprogrammen och så även i år. Med god behållning💕
    Ända fram till Sara Bäckmos program 7/7 fungerade allt som vanligt.
    Men from Anders Borgs program är alla program med förkortad musik av upphovsrättsliga skäl. Men varför helt plötsligt. Det brukar ju gå att få all musik i alla fall en månad framåt.

    Hoppas detta endast är ett tillfälligt fel som kan rättas till.
    Hälsningar
    Chatarina, en trogen lyssnare 😊
  • Hej Chatarina!

    Lyssnar du från vår hemsida, Sveriges Radio Play i Android, Sveriges Radio Play i Iphone eller med någon annan tjänst?

    Jag kan nämligen inte återskapa ditt fel.

    Här visar jag hur det ser ut på hemsidan (senaste avsnitten) just nu, när Sofia Wistams program ännu inte har hunnit sändas i FM:

    Om du startar Anders Borgs program med den blå play-knappen, är det 89 minuter långt och Eveline Jacobsons är 88 minuter, det vill säga full sändningstid. Däremot är Sofia Wistams program endast 56 minuter, alltså mer än en halvtimma kortare.

    Det beror på att just hennes program fortfarande är utan musik och först klockan 14.30, efter programmets sändning i FM, kommer play-knappen vid hennes avsnitt att ge det nästan 90 minuter långa avsnittet där musiken finns kvar.

    Kan du alltså fortfarande inte nå den långa versionen av avsnitten med Anders Borg och Eveline Jacobson, utan bara den nedkortade versionen (Anders Borgs på 57 minuter och Eveline Jacobsons på 53 minuter)?

    Annika Webbmaster