Förbättringsförslag

Hej!

Jag bor utomlands och lyssnar dagligen via appen på det Dagens Eko som har sänts kl 17.45 i Sverige.

Klockan 18 sägen programledaren att det är tid för Ekonomiekot, men då bryts sändningen via appen. Jag måste söka i sökfältet efter Ekonomiekot, scrolla ner till Senaste sändningen, klicka en gång för det valet och en gång till för att starta programmet.

Programmen hänger ju samman, så jag förslår att sändningen via appen fortsättningsvis ger mig båda i ett sammanhang.

Vänligen

Urban Lilja

Kommentarer

  • Hej Urban!

    Jag framför ditt önskemål till rätt kolleger, men passar på att ge dig några tips!

    Jag måste söka i sökfältet efter Ekonomiekot, scrolla ner till Senaste sändningen, klicka en gång för det valet och en gång till för att starta programmet.

    Den metod du använder
    Detta sätt kan vi dela upp i fem steg:
    1. sök i sökfältet efter Ekonomiekot
    2. scrolla ner till Senaste sändningen
    3. klicka en gång för det valet
    4. en gång till för att starta programmet
    De två sista stegen är onödiga. Om du hittar en sändning i sökresultatet, så kan du klicka på bilden och starta ljudet direkt.

    Tips 1: Välj programmet svarare än avsnittet under sök
    Men detta sätt är ännu enklare, för själva scrollandet är ju den mest besvärliga delen:
    1. sök i sökfältet efter ekon (du behöver alltså inte skriva ut hela ordet)
    2. välj den översta träffen Ekonomiekot under Program (2 träffar) och bry dig inte om Avsnitt (över 12000 träffar)
    3. starta senaste avsnittet genom att klicka på play-knappen

    Tips 2: Välj kategorin Senaste nyhetssändningarna
    Fast detta är ännu enklare ändå, tycker jag:
    1. gå till Sök program i appens nederkant men istället för text-söka, så väljer du Senaste nyhetssändningarna
    2. välj Ekonomiekot
    3. starta senaste avsnittet genom att klicka på play-knappen

    Tips 3: Senaste nyhetssändningen på hemskärmen
    Möjligen finns det ett ännu enklare sätt.
    1. på appens start-sida (Hem) skrollar du ned till botten och rubriken Senaste nyhetssändningarna
    2. Starta Ekonomiekot (du kan behöva "sidoscrolla" för att finna programmet)
    3. (om Ekonomiekot saknas där, välj "Visa alla" till höger om Senaste nyhetssändningarna, så kommer du till samma del av appen som jag beskrev i tips 2)
    Hoppas att det var begripligt hur jag menar!
    Annika Webbmaster