Förbättring av taggen "Nedladdat" i appen.

En del avsnitt av poddar jag har laddat ner via SR-appen har tydligt taggen "Nedladdat" i informationen om avsnittet i min nedladdat-lista, men när jag försöker spela dem så startar avsnittet att buffra och försöker spela upp en online-version av programmet. Alltså måste det ha blivit något avbrott eller fel när jag laddade ner avsnittet. Jag sitter för tillfället på version 19.11.1 (5579) på en Samsung Galaxy s9 men har upplevt detta i föregående versioner och varit med i andra trådar och påpekat detta.

Mobilen har under nedladdningen legat med en stark Wifi-anslutning och inte blivit avbruten. Även efter notifikation om färdigladdat har mobilen ofta legat kvar med bra Wifi, men trots detta så är vissa program taggade som "nedladdat" utan att kunna spelas upp utan en uppkoppling.

Någon form av tydligare/noggrannare kontroll om programmet är nedladdat skulle behövas. Eller till och med en "uppdatera/kontrollera alla"-knapp skulle behövas. För stundvis kan jag ladda ner flera avsnitt av X, Y och Z, men sen vid lyssning av dessa så är det bara ett fåtal som faktiskt har blivit nedladdade (så att X1, Y2, Y3, Z1 och Z3 går att lyssna på men inte de övriga) Så jag kan inte se nått tydligt mönster i att vissa blir drabbade men inte alla.

Kommentarer

  • Hej Oscar,

    tack för din felrapport!Om vi ska börja nysta tillsammans så är det alltså så att avsnitten står som "Nedladdat" och inte som "Laddar ner"? Från vilken vy försöker du spela avsnitten? Jag frågar för att lista ut om vi kanske har ett fel i någon specifik vy, eller om det är mer allmänt. Gör det någon skillnad om du klickar på playknappen på avsnittet eller om du väljer det nedladdade ljudet från trepunktsmenyn på kortet eller raden?
  • I min lista över "nerladdat", så är avsnittet markerat som nedladdat. Avsnittet är markerade som "laddar ner" när jag väl börjar ladda hem dem. Jag låter bli att röra dem under den tiden och efter den beräknande tiden, samt aviseringen om att avsnittet är nedladdat, så är avsnittet markerade som "nedladdat".

    Jag försöker starta avsnittet via listan "nedladdat" och jag har försökt via snabb-playknappen på översikt i listvyn, via de tre prickarna och genom att trycka på hela raden för att få upp "detalj-sidan" om avsnittet. Alla de tre sätten har då gett resultatet att avsnittet försöker hitta en internetanslutning och spela upp det från en onlinekälla. (och igen, händer bara ibland utan tydligt mönster) Och är jag då offline så ligger spelaren och laddar, och men sekunders mellanrum så kommer en ljudsignal, ca en dov klang.

    Försöker jag dock leta upp avsnittet via programsidan, alltså letar upp programmet via sök/meny, så står det då att jag inte har laddat hem avsnittet. Men avsnitt jag har laddat hem (och kan lyssna på offline) är dock markerade som "Nedladdat".
    Så det är just via vyn "Nedladdat" som avsnitt syns och är markerade som "nedladdat" men inte går att spela upp.
  • Tack för tydlig beskrivning! Att appen kan förbruka mobildata "i smyg" på detta vis är verkligen en typ av fel vi måste bli av med.

    Ge gärna exempel på avsnitt som blivit nedladdade "fullt ut" och fungerar som förväntat oavsett varifrån de startas respektive sådana som ser ut att vara nedladdade i en vy, men av allt att döma inte är det.

    Det kan finnas något mönster som är omöjligt att se för dig som lyssnare, men som vi som arbetar med appen kan urskilja (som att förproducerade avsnitt fungerar annorlunda än de som automatinspelats).
    Annika Webbmaster