Förbättra SR-play med ett reglage autouppspelning

Hej,
Länge hade ni en funktion som gjorde att när jag lyssnade på nedladdade avsnitt så spelades nästa program upp automatisk, för nyaste och bakåt. Detta verkar nu endast gälla avsnitt som inte laddats ner, jag saknar funktion och inser samtidigt att alla inte delar minuppfattning. Förslag två knappt eller reglage (på/av) ett som tillåter automatisk uppspelning av nästa avsnitt i tidsordning, ett som tillåter uppspelningen att ske i omvänd tidsordning dvs äldsta programmet först och sedan näst äldsta. Skulle vara bra för långa bilresor där det är svårt att välja nya program var trettionde minut eller så. Nu har jag en del gamla avsnitt som jag inte  lyssnar på då jag glömmer att de finns.

Kommentarer

  • Hej Henrik!

    För att de nedladdade avsnitten ska spelas upp efter varandra behöver du starta avsnittet medan du är kvar i listan, vilket du gör genom att trycka på "tumnageln" (den lilla bilden med play-knapp) i Nedladdat-vyn. Om du istället trycker på texten om ett avsnitt så lämnar du listan och kommer till just detta avsnitts sida. Om du startar ljudet i den vyn, trycker på en större version av avsnittsbilden, blir det endast detta avsnitt du hör.

    Just skillnaden mellan att starta avsnittet "i listan" respektive "utanför listan" brukar vara det vanligaste problemet med spellistan, men du kanske redan startar genom att trycka på den lilla bilden och får detta problem ändå?

    Berätta i så fall vad du har för telefonmodell och testa hur spelkön fungerar för Toppnyheter, som du når under Nyheter i menyn i appens nederkant. Fungerar övergången mellan inslagen där bättre än övergången mellan nedladdade avsnitt?
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Tack för tipset om att spela avsnitten i omvänd ordning. Jag framför det till de kolleger som prioriterar vad vi ska utveckla, men passar samtidigt på att berätta hur jag skulle ha löst detta.

    Förutom vyn nedladdat, så finns det en vy som heter Min lista. Den är mer flexibel och avsnitten går att sortera, så där kan du lägga in en del gamla godingar från botten av dina nedladdade avsnitt och sedan spela upp i obruten följd.

    Om du uppskattar att lyssna på program som Radioföljetongen och andra serier, så vill jag även passa på att tipsa om att det går att spela upp avsnitt från dessa i rätt ordning utan att du själv måste skapa en lista. Hur man gör detta har jag beskrivit här.

    Hör av dig om du vill att jag förklarar mer, exempelvis hur du lägger till avsnitt i Min lista eller hur du sorterar dem i önskad ordning!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tack för snabbt svar. Jag beskriver nu hur jag brukar lyssna på SR-play. Jag öppnar appen, trycker på texten min sida, trycker på texten neddladdat, trycker på tumnagel på önskat program, oftast det som är överst i listan. Oavsett om jag trycker på bilden eller tumnageln så händer samma sak. avsnittet tar över skärmen och börjar spelas upp. När avsnittet är slut så tystnar SR-play. Men om jag istället gör följande: Jag öppnar appen, trycker på texten min sida, i listan med Nya avsnitt från program du följer, trycker på tumnagel på önskat program, oftast det som är överst i listan. Oavsett om jag trycker på bilden eller tumnageln så händer samma sak. avsnittet tar över skärmen och börjar spelas upp. Efter att avsnittet är färdigt så påbörjas automatiskt nästa avsnitt, det som är näst nyast.
    Så här har det inte varit tidigare. Jag lyssnar i princip endast på avsnitt i listan nedladdat och oavsett hur jag tryckte på avsnittet, så tog avsnittet över skärmen, spelades till slut och därefter började nästa avsnitt, som låg närmast under detta automatiskt.
    Jag har en Iphone XR.
    Jag testade toppnyheter och de fungerar lika bra som nya avsnitt från Nya program du följer.

    Vänliga hälsningar
    Henrik Blosfeld
  • Du har helt rätt. Jag får samma fel.

    Jag skulle tro att vi helt enkelt av misstag "haft sönder" funktionen, och rapporterar det omgående till mina kolleger app-utvecklarna!

    Tack för att du var så tydlig i din beskrivning.
    Annika Webbmaster