Följa endast längre Ekosändningar

Jag följer Ekot för att lätt kunna fördjupa mig i de senaste nyheterna men måste bläddra mig förbi ett alltför stort gäng korta sändningar för att hitta de längre, mer matnyttiga varianterna.

Jag föreslår att ni skapar ett nytt program i appen (eller vad ni vill kalla det) med bara de längre Ekosändningarna. Det skulle kunna inkludera morgonekot, sändningarna från kl. 8 och 9, lunchekot, kvart i fem- och kvart i sex-ekona plus sändningen kl. 22, till exempel.

Är det något ni skulle kunna tänka er att göra?

Kommentarer

  • Hej
    Jag ska ta upp det som ett förslag.

    mvh
  • Fint, tack. Återkoppla gärna när ni pratat om det.
  • Hej,

    Har ni någon uppdatering kring det här? Har ni bestämt om vi kommer göra något av förslaget eller inte?

    Mvh,
    Marcus
  • Hej
    Det har tagits upp, men det är inte något som har hög prioritet just nu.

    mvh
  • Hej!

    Ni kanske åtminstone kunde fixa söksystemet så att det ger bättre och mer relevanta sökträffar?
    Detta skulle kompensera för att långa och korta Ekon är grupperade tillsammans, förutom att en förbättring av sökfunktionen allmänt är väldigt bra för smidighet och användarvänlighet.

    Har ni provat att i Android-appen söka på:

    Dagens eko
    ?

    Inget Dagens Eko från de senaste 2 åren(!) bland sökträffarna!?

    Eller på
    nyheter från ekot

    inte ens de korta nyheterna dyker upp i sökresultatet vid sökning på exakt titel (nyheter från ekot)??!

    Program med Sökfrasen i sin titel tycker jag borde anses ha hög relevans och hamna högst upp i sökresultaten, och senaste avsnittet överst.

    Sökning på
    Lunchekot
    verkar fungera nästan på det sättet men troligtvis bara p g a slump.

    Om sökfunktionen kunde fixas hade det varit en kompensation för att de långa nyhetssändningarna har grupperats med alla de korta.
    En bättre fungerande sökfunktion skulle såklart även vara bra oavsett vilka program man söker efter.

    Kanske till och med en ruta att klicka i så att sökning bara sker på program- och /eller avsnittstitlar.

    Röststyrningsfunktionen via Google Home är bra men där är det ännu mer störande att inte kunna välja senaste långa nyhetssändning.
    Även om jag säger exakt titel som i appen står för eko-programmet spelas alltid bara senaste nyhetseko upp.

    Jag tänker att för just de olika ekoprogrammen skulle titel-referensdatabasen för röststyrning kunna innehålla de exakta fraserna:

    "lunchekot" och
    "dagens eko" och
    "senaste ekot" och
    för senaste korta Eko;
    "Ekonyheter" och
    "nyheter från ekot"

    Jag har ingen närmare detaljkunskap men tänker att dessa ändringar i vanliga respektive röst-sökfunktionen inte skulle vara så stort projekt och speciellt inte i förhållande till hur väldigt stor förbättring av funktion, smidighet och användarvänlighet det skulle innebära, och inte bara gällande Ekot.

    Jag hoppas ni utan för långt dröjsmål kan fixa/förbättra de båda sökfunktionerna.