FM-kanaler på DAB-radio

Hei
Jeg har kjørt en del i Sverige i det siste og der får jeg inn kun de norske DAB kanalene på min bilradio (nært grensen). Er det slik at det ikke er DAB i Sverige, men kun FM kanaler som ikke kommer inn på DAB radioen i bilen?

Kommentarer

  • Hej
    I Sverige pågår bara provsändningar i DAB respektive DAB+. Dels i de största städerna, Stockholm, Göteborg och Malmö. Dels kring Älvsbyn i Norrbotten, Uppsala och Gävle.
    På Teracoms sida kan man se mer exakt när man väljer Digitalradio.
    https://www.teracom.se/privat/radio/frekvenstabeller-radio/
    Så idealet vid körning i Sverige är väl en kombinerad DAB/FM-radio.
    Mvh
  • Tusen takk 😀 Ha en fin dag!