Flytta sparade program till ny iphone

Hej
Jag har lyckats flytta allt innehåll från en gammal iphone 5 till en ny iphone 11.
Allt innehåll, alla bilder, alla appar med sitt innehåll har fungerat.
Enda undantaget är alla nedladdade program jag har i SR-appen. Alla filerna(programmen) jag hade i ”nerladdat” och i ”min lista” finns kvar och allt ser ut som vanligt i min nya iphone. Men inget av programmen/filerna går längre att öppna/lyssna på.
Känner ni igen detta. Har ni någon lösning att föreslå.
Vänligen
Lars Tulin

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Att avsnitten tyvärr försvinner när du installerar samma app på en ny enhet, är inte en bugg i sig. Däremot är det förstås en bugg att dessa avsnitt fortsätter att se ut att vara nedladdade på din nya telefon, en bugg vi känner till och ska lösa.

    Men inget av programmen/filerna går längre att öppna/lyssna på.
    Känner ni igen detta. Har ni någon lösning att föreslå.

    Om du tar bort avsnittet från nedladdat (Min sida) så kan du därefter leta upp avsnittet och antingen spela upp det strömmat eller ladda ner det igen.
    Annika Webbmaster
  • Om du har avsnitt i Min lista som inte är nedladdade, borde dessa fungera, men hela listan kanske får problem ifall många av avsnitten ser ut att vara nedladdade trots att de inte är det?
    Annika Webbmaster
  • hej
    lyckades hitta en del i lyssningshistorik,får nöja mig med det. (Men förra gången jag bytte iphone följde filerna med)
  • förra gången jag bytte iphone följde filerna med
    Om det förra telefonbytet skedde innan vi 2015 införde möjlighet att ladda hem även t ex musikprogram som endast ligger ute en begränsad tid, kan vi ha haft en större möjlighet att flytta nedladdade filer, men efter den förändringen, tror jag att filerna egentligen ska vara låsta till den fysiska enheten.

    Men i ärlighetens namn är jag osäker på hur det fungerar och om det kan finnas någon skillnad mellan hur man har backat upp appen ...

    Bra att det åtminstone sparats korrekt lyssningshistorik!
    Annika Webbmaster