Flytta appen till minneskortet går inte längre

Hej!
I den senaste versionen av androidappen som släpptes 16e maj(5.1.1) har möjligheten att flytta över appen till minneskortet försvunnit. Jag har mycket program nedladdade på appen och har därför väldigt ont om plats i enhetsminnet. Kommer funktionen tillbaka?

Kommentarer

  • Hej Erika!

    Jag skulle vilja kika närmare på vad som har förändrats här. Stämmer det att du har en Samsung Galaxy S5 med Android 6.0.1 (information som jag, som admionistratör i forumet ser om telefonen du skrev hit med)?

    Många lyssnare har under lång tid varit frustrerade över att appen är oflexibel i sin lagring av filer (där de har velat lagra på SD-kort men inte kunnat), men samtidigt finns det lyssnare som, liksom du, har gjort just detta.

    Jag tror att det bland annat har med version av Android att göra. Att det tidigare har fungerat men nu inte gör det är alltså inte en medveten förändring från vår sida. Vi har tidigare inte kodat på något speciellt vis för att ge stöd åt att flytta appen, och har därmed inte varit medvetna om att vi nu tagit bort den möjligheten förrän vi hör ifrån er lyssnare som är frustrerade!

    Så: Det var inte meningen. Vi vill kika närmare på vilka nyheter som skapar skillnaden innan jag vågar svara på om detta är något vi kommer att återställa.

    Stort tack för att du berättade om problemet. Vi förstår behovet.
    Annika Webbmaster
  • Yes det stämmer med både mobil och operativsystem.
    Har också sett att flera velat ha funktionen men inte haft den. Så jag har varit glad att jag har kunnat.
    Ja, kolla gärna på det.

    Tack så mycket!

  • Vi kommer att kika på detta, men tyvärr behöver app-teamet först prioritera att arbeta med saker som drabbar fler lyssnare, till exempel en del problem med att radera nedladdade avsnitt.

    Vi kan därför inte lova att detta kommer att lösas, men även om vi löser det, kan det komma att dröja. Kanske är det därför bättre att du får tips om andra sätt att ladda hem våra avsnitt?

    Vår app är skapad för lyssning, och nedladdningen finns med som en extra funktion om du har t ex ett behov av att ladda hem ett antal avsnitt över wifi för att inte förbruka mobildata på väg till jobbet, eller för att kunna ladda hem flera program inför en längre resa. Men nedladdningen är tänkt att vara "för husbehov". Att hantera större mängder poddfiler fungerar därför inte så bra. De går inte att sortera eller flytta (i alla fall inte på något smidigt vis).

    Appar som är byggda för att hantera just poddcast, som appen PocketCast, har större flexibilitet och kanske skulle vara bättre för dina behov? Den appen kan du läsa om här:
    Surfa.se: Uppgradera ditt podcastlyssnande

    (I public servicens namn finns vill jag nämna att det finns många andra appar som gör samma sak, t ex Beyondpod, - och i princip alla renodlade podd-appar hanterar just nedladdning bättre än vår Play-app, eftersom det är det de apparna är byggda för ...)
    Annika Webbmaster