Flöjtstycke av den franske tonsättaren Gabriel Faure

Hörde sent på kvällen den 15e eller den 16e diktläsning. Jag tror det var en dikt av Karin Boije med efterföljande flöjtmusik av den franske tonsättaren  Faure. Jag skulle vilja ta reda på styckets namn. Kan ni hjälpa mig vore jag tacksam! mvh Roger

Kommentarer

  • Hej!

    Det var Bön för någon som man älskar, en dikt av Harriet Löwenhjelm. Stycket du hörde var Morceau de Concert.

    Här finns mer uppgifter – och möjlighet att lyssna igen:
    https://sverigesradio.se/avsnitt/1199354
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika för ditt detaljerade svar trots felaktigheter i min fråga.
    Superbra!