Fler nyheter i spellistan

Varför stannar spellistan efter bara fem nyheter på Google Play? Och varför rullar det inte vidare med lokala nyheter, kultur osv? Borde väl gå att bygga?

Kommentarer

  • Hej igen James!

    Jag kommer att repetera en del av de saker jag skrev om när jag svarade på din andra fråga, "Nästa" i Google Play?, så att det jag skriver blir begripligt även för andra lyssnare som inte läst den tråden.
    Varför stannar spellistan efter bara fem nyheter på Google Play?
    Toppnyheterna i Googles nyhetstjänst är en egen ljudfil som består av de fem viktigaste nyheterna just nu. Någonstans har vi valt att det ska vara just fem nyheter, inte fyra, sju eller tio.

    Varför vet jag inte, men jag kan tänka mig att det har att det är grundat på lyssnarundersökningar där vi kommit fram till att många lyssnare tycker att ca tio minuter är en bra längd att lägga på en nyhetsuppdatering. Jag hör dock med de kolleger som tagit fram tjänsten varför vi valde just fem nyheter i denna lista.

    varför rullar det inte vidare med lokala nyheter, kultur osv?
    Det kan du själv styra, om det inte finns något tekniskt problem.Gör så här:
    1. Öppna Google Home-appen
    2. Tryck på kontot uppe till höge
    3. Tryck på Assistent-inställningar > Nyheter
    4. Lägg till dina lokala nyheter, Kulturnytt, nyheter från Vetenskapsradion etc i den ordning du vill spela upp dem

    Nu ska du kunna be Google om att ”Spela upp nyheterna”, så spelas din nyhetslista upp, se mer information här:
    Google: Lyssna på nyheter

    Om det inte fungerar så hos dig, så berätta vad som händer om du ber om nyheterna utan att förtydliga vilka nyheter du vill få del av.
    Annika Webbmaster
  • De kolleger som tagit fram tjänsten förklarar varför vi valde just fem nyheter:
    Detta val har vi gjort utifrån Googles rekommendationer på att varje uppdatering bör vara mellan 8 -10 minuter och ej överstiga 15 min. Eftersom inslagen ofta är minst 2 minuter så hamnade vi på 5 st.
    Trevligt med vetgiriga lyssnare, eftersom det gör att även jag lär mig mer om våra tjänster och varför de fungerar som de gör!
    Annika Webbmaster