Filtrering av push notiser

Push notiser är en väldigt uppskattad funktion. Men jag upplever att det pushas ut alldeles för mycket. Skulle verkligen önska en filtreringsfunktion på detta. Eller finns det redan idag?

Jag vill ex. inte veta om någon minster ska tala om något för det är deras jobb och göra det mest hela tiden. Däremot om Turkiet upplyst undantagstillstånd pga pågående stadskupp är en väldigt intressant fråga. Helt enkelt vikta nyheter i hur "allvarliga" de är.

Kommentarer

  • Hej Magnus och förlåt för att vi har missat att tacka för ditt förslag, som är framfört till de kolleger som arbetar med push-notiserna.

    Att gradera "allvarlighet" är dock vanskligt, eftersom den som är berörd av en nyhet förstås anser att den är mer allvarlig än den som inte är berörd.

    Ett förslag från en annan lyssnare som kanske skulle uppfylla även ditt behov, är att kunna filtrera efter olika ämnen.
    Genom att välja intresseområden skulle det vara möjligt att få del av det som är betydelsefullt för just dig. Det kan handla om ämnen som berör:
    inrikes eller utrikesnyheter, frågor om politik, ekonomi, kultur, näringslivet, naturkatastrofer eller konflikter i världen.

    Tror du att ett sådant förslag skulle kunna fylla ditt behov?

    Tack för att du vill hjälpa oss att förbättra appen!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    På samma ämne vill jag påpeka att ni idag har skickat ut inte mindre än fem notiser om den pågående rättegången mot Akilov. Det är ett vårdslöst användande av det förtroende som det innebär att få dyka upp som notis. Det är en stor nyhetshändelse att rättegången påbörjats men att man pushar samma nyhetshändelse mer än en gång måste få höra till ovanligheterna - fem är rent löjligt.

    Hälsningar
    Tomas
  • Hej Tomas!

    Andra lyssnare har framfört samma kritik, till exempel Daniel här:
    Kriterier för pushnotiser

    Vi ser till att de kolleger som arbetar med att prioritera vad som ska pushas för och i vilken omfattning får del av kritiken, för som du skriver är det ett förtroende vi får. Vi har fått rätt att störa våra lyssnare och det förtroendet ska vi inte missbruka.

    Tack för att du tog dig tid att framföra detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Stort tack för snabbt svar och för att du vidarebefordrar synpunkterna.

    Mvh
    Tomas
  • Att vidarebefordra den här typen av kritik är enormt viktigt.

    Vi vill kunna nå ut. Ifall lyssnare tycker att våra pushnotiser stör mer än vad de tillför, så kommer vi att tappa den kanalen till er. Det är ju enkelt att slå av funktionen, men att du (och jag - jag är också lyssnare) har pushnotiser påslagna beror ju på att det är en i grunden bra funktion!

    Vi vet alltså att den här typen av notiser, rätt använt, är ett riktigt bra sätt att nå ut som många lyssnare uppskattar. Men att hitta rätt nivå för när, var och hur vi skickar notiserna är något vi behöver ta på stort allvar!
    Annika Webbmaster
  • Väldigt bra formulerat, jag håller helt med!