Filtrera aviseringar? (Väl mycket lokal sport)

Hejsan!
Jag gillar att få aviseringar när viktiga saker händer i världen, och även lokalt. Dock tycker jag att P4 Skaraborg missbrukar (starkt ord kanske, överanvänder) dessa aviseringar. Får ideligen aviseringar om vad som händer inom lokala idrottsföreningar, något jag är synnerligen ointresserad av. Går det att välja bort sportaviseringar, eller annars stänga av de lokala aviseringarna men behålla de rikstäckande?
Jag har Android-appen.

Kommentarer

  • Hej och förlåt att svaret dröjt!

    (P4 Skaraborg får del av detta, som en påminnelse om hur för intensivt pushande påverkar lyssnare.)

    Du kan stänga av de lokala pushnotiserna. Gå in under Min sida i appen, tryck på Pushnotiser och välj bort Lokala nyhetshändelser.

    Tack för att du berättade detta så tydligt - och trevlig påsk!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar! Det verkar vara lugnare nu med notiserna, så kanske har det hjälpt! Glad påsk!
  • Hej Mattias

    Ja, det har varit mycket sport på sistone. Det har med årstiden att göra: vintersporterna är inne i slutspel samtidigt som sommarsporterna drar igång. I den fasen känner även vi det som att vi drunknar i sport. Men nu är puckeln i det närmaste över, vilket du också noterat.

    Nej, det går inte att filtrera bort sporten. Det är alla våra lokala pushar eller inga som gäller. Jag hoppas verkligen att du väljer att ha kvar oss i din telefon och skulle gärna se att du hör av dig igen med tankar kring vårt utbud.

    Glad påsk!