Filtrera bort avsnitt jag hört

Jag saknar en otroligt viktig funktion i appen.
Jag älskar det mesta som kommer ur SR. Men är inte alltid supersugen på att lyssna om på sändningar som jag redan lyssnar på.
T ex, jag är lite besatt av PP3 och lyssnar/somnar till avsnitt dagligen.I och med att jag kan somna mitt i ett avsnitt så kan det räcka ett par dagar.
Men sen behöver jag hitta en nytt olyssnat avsnitt.
Men appen ger ingen möjlighet att lista ett program/podd och endast visa ”olyssnade” avsnitt.
Nu måste jag skrolla flera år i listan för att hitta ngt nytt.
Har jag missat ngt, eller finns det ett bättre sätt att hålla koll på vad man hört, och få en överblick över man inte lyssnat på?
Helst skulle jag bara vilja ha en knapp i appen där man kan välja ”dölj lyssnade avsnitt”.
Det skulle lösa mina ”problem”.
​Mvh /Dani

Kommentarer

  • Jag tycker att det är ett jättebra förslag!

    Det finns redan idag en del knep, till exempel att lägga över olyssnade avsnitt i Min lista, eller att använda sajten för att leta upp äldre avsnitt (och sedan öppna dessa i appen, om du föredrar att lyssna där, för att du då kan använda insomningstimern och få lyssningshistoriken på ett ställe).

    I mitt svar till Jonas igår beskriver jag de sakerna. Läs det svaret och återkom om du vill ha något beskrivet tydligare!

    Jonas förslag, att kunna se avsnitt i omvänd ordning, är en annan idé för att lösa liknande behov, men jag tror att ditt förslag dels är tekniskt enklare att skapa och dels har ett bredare användningsområde.

    De metoder jag beskriver antingen är för svåra att hitta till, eller ger inte riktigt det ni behöver, så på ett eller annat sätt vill vi ju göra detta bättre.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster