Felmeddelande "Ingen internetanslutning"

Sedan i morse (den 19 maj 2020) fungerar inte SR-appen på min Google Pixel 2. Den öppnar med ett felmeddelande "Ingen internetanslutning" och sedan kommer jag inte vidare. Jag har tvångsavslutat appen och felet kvarstår efter omstart. Alla andra appar fungerar utan problem, vårt Wifi via fiber är snabbt och stabilt. Appens version är 20.6.1 och den är intallerad från Google Play butik. OS är Android version 10. Jag kan lyssna på sverigesradio.se via Firefox webbläsare utan problem.

Kommentarer

  • Har samma problem och samma version av app och os som ovan.
  • Samma fel idag 20 juni.
  • Det fungerar efter ominstallation.
  • Det var ju bra, men då tappade du alla alla favoriter, antar jag. Tack för tipset, Rune!

  • Stämmer bra, men det är inte många av SRs program som är värd att lyssna på.
  • Samma symptom och lösning. Samsung Galaxy 7, Android 8.0
  • Finns det inga andra lösningar än att installera om?
  • Samma problem här
  • Hej.

    Tack för att ni rapporterat in det här problemet.

    Vi har en lösning på problemet som är på väg i version 20.6.2. Den kommer rullas ut under dagen och kommer förhoppningsvis vara tillgänglig för samtliga användare någon gång under denna vecka.

    Version 20.6.2 går att ladda ner om man är med i beta-programmet. Om ni vill få del av fixen omgående, kan ni bli beta-testare så här:
    Testa nya Android-appar innan de blir tillgängliga för allmänheten

    Som Rune skriver så går det även att rensa data/installera om appen, men då förlorar man dessvärre bl.a. sin lyssningshistorik, nedladdningar och program man följer.

    Vi beklagar att detta problem gått ut till så många användare.

    / App-teamet
  • Jag får samma problem med app version 20.12.6. Har provat att radera appen och ladda ner den igen, men problemet kvarstår.
  • Hej Gunilla!

    Gå in under inställningar, leta upp vår app och se till att den har rätt att använda mobildata.
    Annika Webbmaster