Felkod 66 i Chrome

Finns det något jag kan göra? Använder Chrome och har även testat Firefox med resultatet Det tog för lång tid att hämta ljudet, prova igen

//Jensa
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!
    Får du alltså felkod 66 i Chrome och det andra felmeddelandet i Firefox?

    Firefox
    För Firefox tror jag att jag vet vad felet är. Jag misstänker att du har ett antivirusprogram som heter Bitdefender och att felet endast märks när du lyssnar direkt på en kanal. Om du lyssnar i efterhand på program som redan har sänts borde det gå utan problem.

    Stämmer det? I så fall finns det möjlighet att lyssna på kanaler genom att skapa ett undantag i Bitdefender för http-live.sr.se. (I Bitdefenders gratis-version saknas den möjligheten dock, har jag för mig.)

    Chrome
    Med Chrome vet jag inte på rak arm vad som kan vara fel, men undrar om du kan lyssna utan problem ifall du öppnar ett inkognitofönster.

    Om det fungerar i inkognito-läget, är det förmodligen ett tillägg i Chrome som inte fungerar med vår spelare.

    Återkom och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Hej, Inkognitofönster i Chrome fungerar men det blir inget ljud?
  • Oj!

    Fungerar annat medie-ljud i Chrome? Testa både inkognito-läge och vanligt på exempelvis Youtube!
    Annika Webbmaster
  • Fixat, tack för hjälpen

  • Hittade du vilket tillägg i Chrome som gav felkod 66? Det är ju bra för oss att veta i så fall, så att vi kan hjälpa andra lyssnare!
    Annika Webbmaster
  • Nix, körde inkognito bara?
    Bästa svaret
  • Du ser dina tillägg och kan slå på och av dem så här:
    1. Klicka på Mer (trepunkts-menyn) uppe till höger i Chrome
    2. Välj Fler verktyg > Tillägg
    3. Aktivera eller inaktivera olika tillägg för att ringa in vilket som orsakar problemet
    Annika Webbmaster
  • När du kör inkognito, så är tilläggen inte aktiverade. Det går ju bra att lyssna så, men om du vill kunna lyssna från vår sajt utan att behöva trassla med att använda inkognito-läget, kan du ta reda på vilket tillägg som gjort att det blir problem på det vis jag beskriver ovan!
    Annika Webbmaster
  • Och: Så bra att det funkar i inkognitoläget! Att du kan lyssna är ju det viktigaste 😀
    Annika Webbmaster