Felkod : 6, -1009, -1009

Hej! får denna felkod när jag cyklar till jobbet och kommer en bit från hemmet. det har funkat tidigare, då uppkopplingen går från wi-fi:t till 4G.

Har varit utomlands , kan det spela roll?

vh Berno

Kommentarer

  • Hej Berno!

    Det kan nog indirekt ha med din utlandsvistelse att göra - om du slog av mobildata för vår app i samband med resan (vilket kan vara klokt).

    Se om detta hjälper:

    Gå till Inställningar -> Mobilnät

    Skrolla nedåt på den sidan tills du kommer till Använd mobildata för (se bild).

    Bläddra nedåt bland apparna i din lista och leta upp Play. Se till att Mobildata är aktiverat. (Det är alltså i telefonens inställningar du gör detta, inte inne i vår app.)

    Hör gärna av dig och berätta om detta hjälpte!

    Annika Webbmaster
  • Har inte provat men play stod på av i listan så du har säkert rätt (kollade inte så långt ner...)

    Tack!/Berno
  • Då var det säkert detta som var problemet och vi kan tipsa andra lyssnare som får samma felmeddelande om hur de ska åtgärda det!

    Hör av dig om det mot förmodan kvarstår, eller om du har några andra frågor eller synpunkter om vår app.
    Annika Webbmaster
  • Annika Webbmaster
  • Helt plötsligt felkod -6, provat med tipset ovan men fortfarande samma felkod när jag vill lyssna på SR utan wi-fi, detta har funkat klockrent i en månad till nu. Vad göra? Tips?
    Med vänlig hälsning, Margareta
  • Hej Margareta!

    Har du alltså inställningen att du tillåter mobildata dels generellt och dels för just vår app?

    Kan du lyssna via vår hemsida sverigesradio.se över mobilnätet, eller får du något felmeddelande även då?
    Annika Webbmaster
  • Fredrik Sellerfors rapporterade in ett liknande beteende på Android, och för att andra lyssnare enklare ska hitta hans felanmälan och förhoppningsvis få hjälp den vägen, har vi gjort det inlägget till en egen tråd:
    Samsung galaxy S8: Appen tystnar när mobilen växlar från Wifi till 4G
    Annika Webbmaster