Fel i kontaktuppgift, P3 Psykologen

Hej! Håller på att lyssna ett nytt avsnitt om självmord i P3 Psykologen. Jag arbetar för Riksförbundet SPES. Organisationen heter SPES och inte SPEC, ni är långt ifrån de första att skriva fel. 😀 SPES ger stöd till efterlevande efter självmord. Om man själv har självmordstankar är det snarare Självmordslinjen (drivs av Mind) på telefon 90 101. Hjälplinjen som ni har tipsat om finns också, men ska läggas ned vid årsskiftet.

Kommentarer

  • Hej Björn och tack för att du tog dig tid att hjälpa oss!

    Så jobbigt att vara kommunikatör för en organisation där många uppfattar namnet fel ...

    I vanliga fall låter jag alltid redaktionerna själva hantera den typen av korrigeringar, men här ser jag det som så viktigt att vi får det rätt att jag ser till att jag rättar detta omgående själv (och berättar för producenten Siri Ambjörnsson att jag gjort så) samt länkar vidare till era respektive hemsidor.

    Kolla gärna så att det är rätt nu:
    Min bror tog sitt liv

    Jag har personligen förlorat vänner som begått självmord. Trots att det var många år sedan, är känslorna kring detta fortfarande väldigt komplexa och det har haft avgörande påverkan på mitt eget liv. Stöd från andra som förstår är det bästa sättet att ta sig vidare!
    Annika Webbmaster
  • Å så bra, tack för hjälpen!
    Dock - jag vet att Hjälplinjen läggs ner vid årsskiftet men tyckte ändå den kunde ligga där så länge. Men ja, det blir bra såhär med. Klantigt av mig!

    //Siri
  • Jättetack, båda två!