Fel i kanalväljaren P4

Varför ligger Stockholm på alla kanaler - det går inte att välja lokalkanal på P4

Kommentarer

  • Hej Mats!

    Är det på webben du har detta problem? Det ska gå att välja P4-kanal på ett par olika ställen. Jag har markerat två av dessa på denna bild:

    Är problemet att dessa är svåra att hitta till, eller hade du funnit dem men inte fått dem att fungera?

    Annika Webbmaster
  • Jag är väl bekant med växlingen - men gör det kanske för sällan och  bytet är lite lurigt.
    Byter man så får man ett avbrott sen fortsätter den gamla stationen. Det står nu att man har bytt - men i verkligheten så är man kvar på den gamla stationen och det här kan man göra hur många gånger som helst utan att kanalbytet genomförs - förrän man klickar på startpilen på P4.
    Vore nog bra om bytet skedde direkt när man väljer - eller att det åtminstone stod en kommentar att man ska starta om kanalen efter bytet.
    Jag kom på det så småningom
    Mats
  • Då förstår jag!

    Det dessa länkar gör är att påverka vilken P4-kanal som är "din", inte vilket ljud du lyssnar på. Du behöver däremot starta en ljudlänk för att byta ljud. Varför? Jo, för att de flesta lyssnare vill behålla "sin egen P4-kanal", men ändå tillfälligt kunna lyssna på andra P4-kanaler.

    Vad påverkas av "byt P4-kanal"?

    När du byter P4-kanal påverkar det vilken kanal du ser om du går till adressen sverigesradio.se/p4

    Det påverkar vilka lokala nyheter, trafik och väder du når snabbt från startsidan sverigesradio.se, i vilken "kontext" program som Karlavagnen, Melodikrysset och P4 Extra syns, vilken P4-kanals program du ser ifall du går in under sverigesradio.se/program/ och vill se alla program som sänds i P4 och liknande "generella" saker. Alltså vilken P4-kanal som är "din".

    Varför P4 Stockholm?
    Den valda kanalen ska sedan ligga kvar, så att du alltid får P4 Stockholm är något som kräver en förklaring. Det mest troliga är att vår webbplats inte får lagra denna information hos dig (till exempel för att du surfar med ett inkognito-fönster, eller raderar cookies manuellt).
    Annika Webbmaster