Fel bild visas efter väckning med väckarklockan (Iphone)

Hej!När jag kollar både i appen och på låsskärmen så visas information om en annat radioprogram (se bilder) än det som egentligen borde visas. Mer osnyggt än ett problem egentligen. Men ni kanske kan kolla på det?

Kommentarer

  • Hej
    Du har alltså satt väckning till 7 med P4 Stockholm?  Vad hörs? P4 Stockholm eller Vaken från 4-tiden?
    mvh
  • Hej!
    Jag glömde lite info inser jag. Jag har ställt appen på väckning 6:15, det är P4 som spelas. Det är bara bilden som är fel.
  • Tack!

    Har du använt appen något mer som väckarklocka sedan sist? Har det i så fall fortsatt att bli fel bild och information?

    Idag släpper vi en ny version av appen där framför allt menyn ser lite annorlunda ut. Väckarklockan ligger nu under Min sida och Inställningar.

    Vi har inte hunnit undersöka det fel du upptäckt ännu, men ibland kan en uppdatering av appen ände göra att buggar rättas. Jag är därför också nyfiken på om detta problem påverkas av en uppdatering!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Ja, det är samma fel fortfarande.
  • Hej!
    Jag får inte väckningen att funka. Det ser helt rätt ut när jag ställer in men sen sätter radion iaf inte igång. Det står att man inte ska stänga ner appen men när jag sover släcks ju skärmen ner. Vad gör jag för fel?
  • Hej Camilla och Sarah och förlåt att vi inte svarat förrän nu!

    Sarahs fel vet jag fortfarande inte vad det kan bero på. Får du samma fel även om du inte har Bluetooth-högtalaren med i ekvationen?

    Camilla, det problem du har beror, hoppas jag, på en väldigt olycklig design-miss från vår sida. Själva knappen som man startar alarmet med har tyvärr hamnar bakom själva spelaren i nederkanten så att ni inte ser knappen.

    Sätt ett finger på texten om att tänka på att inte stänga ned appen och dra sedan fingret mot toppen av telefonen så att knappen Ställ in alarm dyker upp och du åter kan vakna till Sveriges Radio!

    Se bild:

    Självfallet ska vi rätta till denna design-miss.

    Jag önskar er båda en riktigt god jul!

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Ja felet uppstår innan jag kopplar upp mig mot bluetooth.
  • Ok, tack!

    Bakgrundsuppdatering?

    Kolla att du tillåter bakgrundsuppdatering. Gå in under Inställningar -> Allmänt -> Bakgrundsuppdatering

    Tror dock att du skulle få många andra problem i så fall, inte minst att lyssna på radio samtidigt som du gör annat - men värt att kolla i alla fall ... (Batterispar-läge ger liknande effekt, men det ser jag på din bild att du inte har påslaget.)

    Rensas data?

    Felet du har känner jag inte igen från Iphone, men liknande har jag sett hos Android. Det har då handlat om att något i telefonens inställningar aggressivt raderar data.

    Jag tror inte att det finns någon sådan inställning i Iphone, men det går att få liknande effekt med appar som Battery Doctor, PhoneClean eller iMyFone Umate.

    Har du någon app installerad som ska optimera telefonen, t ex "frigöra minne" eller minska batteriförbrukning? Avinstallera! Den typen av appar är i bästa fall onödiga, och ofta skadliga, vilket förklaras begripligt här:
    ”Rensa mobilen”-appar är en dålig idé

    Om du ändå vill ha en sådan app, så gör ett undantag för vår Play-app, så att ingen "onödig data" rensas bort från den ... Det kan vara den data som krävs för att hålla reda på vad som spelas just nu som försvinner.

    Annars?
    Med mystiska problem som vi inte stöter på ofta, är det alltid ett trick som är värt att testa, den tvingande omstarten (som rent tekniskt fungerar annorlunda än en vanlig omstart).

    På Iphone gör du så här:
    Håll ned hemknappen och den på- och av-knappen samtidigt i minst tio sekunder tills äpplet dyker upp på nytt.

    Återkom och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster