Får pushnotiser om sport trots att jag avaktiverat dessa

Hej!

I inställningarna för pushnotiser har jag avaktiverat notiserna för sport. Ändå får jag med regelbundenhet notiser om olika sportresultat. Notiser med nonsens är bara irriterande och det tycker jag urvattnar förtroendet för appen. Hur blir jag av med dem?

Kommentarer

  • Hej Simon!
    Även vi som inte brinner för sport (och har bockat bort de push-notiser som Radiosporten skickar ut), får del av vissa sportnotiser. Detta sker när Ekot bedömer att just dessa sändningar har ett nyhetsvärde.

    OS-guld är nyheter
    Det är alltså notiser i stil med "OS-guld till Sverige i damstafetten. Sveriges femte guld i Sydkorea". För mig blir de en hjälp att orientera mig kring vad andra kan tycka är viktigt just där och då, så att jag förstår att jag just då inte bör störa min (extremt sportintresserade) far ...

    Det är alltså redaktionella bedömningar som ligger bakom att enstaka sportnyheter når även oss som inte har sport valt i appen. Nu när det pågår ett vinter-OS blir de notiserna fler än vanligt. Om en vecka är det över 😀

    Fler pushnotiser än så?
    Om min förklaring inte stämmer, och du får betydligt fler notiser än dem som handlar om svenska OS-medaljer, så hör av dig! Jag utesluter förstås inte att det kan ha uppstått ett fel i din app som gör att vi inte känner av dina inställningar.

    Ekot får del av detta
    Jag ser till att kollegerna på Ekot, som arbetar med vilka pushar som ska skickas ut, nås av din kritik - och ber om ursäkt över att vi stör dig med något du uppenbarligen inte är intresserad av!
    Annika Webbmaster
  • Även jag har slagit av sport. Se bild. Sen kommer en bild med de notiser jag fått senaste tiden.

  • Jag har också avslagna sportnotiser! Det har blivit värre senaste veckan. IK Pantern kan inte jämföras med OS-guld precis...

  • Är det möjligtvis en Radio Malmöhus-grej? Vi verkar vara skåningar...
  • Hej och förlåt att svaret inte kommer förrän nu!

    Det stämmer att det är P4 Malmöhus som står för just era sport-pushar, men jag vet att detsamma gäller för i princip alla P4 kanaler och att problemet är extra tydligt under förvåren.

    Marthina Stäpel, som arbetar på Nyheterna i P4 Skaraborg, svarade strax innan Påsk på liknande kritik om deras notiser:

    Ja, det har varit mycket sport på sistone. Det har med årstiden att göra: vintersporterna är inne i slutspel samtidigt som sommarsporterna drar igång. I den fasen känner även vi det som att vi drunknar i sport. Men nu är puckeln i det närmaste över, vilket du också noterat.

    Nej, det går inte att filtrera bort sporten. Det är alla våra lokala pushar eller inga som gäller. Jag hoppas verkligen att du väljer att ha kvar oss i din telefon och skulle gärna se att du hör av dig igen med tankar kring vårt utbud.

    Hoppas att även att ni i Malmö har noterat att antalet lokala sportnotiser ebbat ut! Jag ser till att kollegerna där nås av era synpunkter, och ber åter om ursäkt över att svaret har dröjt!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Jag förstår - och samtidigt tycker jag att det borde gå att lösa med en uppdelning av vanliga nyheter och sportnyheter.