Extrasändningar i app för Apple Watch

Jag hittar inte direkt-extrasändningarna i appen för Apple Watch. Är det jag som missar eller ni som glömt att lägga upp dem? I övrigt är toppenapp men detta måste bara finnas.
Mvh
Mattias Larsson

Kommentarer

  • Hej Mattias!

    Det är inte du som letar dåligt, men inte heller vi själva som har glömt bort dem. Vi är nämligen fullt medvetna om att extrasändningarna ännu saknas.

    Apple Watch-versionen är inte en fullständig spegling av Iphone-appen, men vi arbetar på att succesivt lägga till fler bra funktioner. Vilka vi väljer att utveckla påverkas förstås av vad vi vet att lyssnarna efterfrågar, så vi tackar för att du berättat att extrakanalerna är saknade!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Ok, tack för info.
    Tacksam för snabbast möjliga genomförande.
    Då jag har Apple Watch med esim blir det allt fler situationer där telefonen inte är med.
    Tack på förhand.
    Mvh
    Mattias Larsson
  • Tack!

    För att inte ge dig några falska förhoppningar, vill jag vara tydlig med att vi har kreativa lyssnare med många olika bra förslag (samt har dessutom rätt många egna saker vi vill förbättra), så även om extrasändningar i Apple Watch är en bra funktion och vi förstår nyttan, så kan jag inte lova annat än att jag ser till att vi har med ditt önskemål i diskussionerna framöver.

    Förslaget ligger för övrigt nära detta:
    Carplay: Lägg till extrakanaler (sportsändningar)

    Även en om det är olika plattformar, så finns det likheter i att det är en "nedskalad version" av den vanliga appen och att navigeringen måste vara enkel och extra tydlig.

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra Apple Watch-appen bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej! På samma spår skulle det vara grymt att få en knapp i klockappen för topp nyheterna eller bara senaste ekot. Tar en morgonpromenad varje dag och det hade varit praktiskt att få det senaste även när man lämnar telefonen hemma.
  • 👍
  • Hej och förlåt att ni inte fått återkoppling förrän nu, när jag följer upp olika förslag. Detta var, felaktigt, markerat som "redan besvarat", så det är en ren slump att jag såg att ni inte har fått svar.

    Extrasändningar - ett numera sparsamt utbud
    Som Mattias troligen noterat, sänder vi numera mycket färre matcher i egna webbkanaler, och när vi knappt har några extrasändningar längre, är önskemålet om "extrakanaler in i klockan" naturligtvis inte lika intressant - har jag tänkt.

    Men det är ju vad ni lyssnare tycker som är viktigt, och vi sänder ju trots allt några matcher fortfarande, se här:
    https://sverigesradio.se/extrasandningar

    Kvarstår önskemålet?

    Toppnyheterna eller bara senaste ekot
    Tobias önskemål om att kunna lyssna på Toppnyheterna eller på senaste Ekot, borde vi däremot ha svarat på redan när den ställdes! Det senare går nämligen. Eventuellt var det i januari vi införde möjligheten att lyssna på poddarna ...

    Jag hoppas innerligt att du har upptäckt funktionen utan vår hjälp - men för säkerhets skull beskriver jag hur du gör:
    Tricket är att följa (hjärtmarkera) Ekot (och kanske även Nyhetsuppdatering från Ekot, som ger dig tätare uppdatering och oftast kortare sändningar), eftersom det är de senaste avsnitten från program du följer som du kan lyssna på i klockan.

    Klockan och mobilen måste först synkas, det vill säga att du behöver ha din Apple watch nära mobilen med appen Sveriges Radio Play öppen på båda enheterna. Då synkas automatiskt nya avsnitt av poddar och program du följer, så att du sedan kan nå dessa avsnitt via klockan utan att mobilen är med.

    Som sagt, det var naturligtvis inte meningen att svaret skulle dröja nästan elva månader ...

    Annika Webbmaster