Extrasändningar av Allsvenskan

Hej,
Jag har haft nöjet att följa IFK Norrköpings matcher i sin helhet via era Extrasändningar. Från säsongen 2021 dyker dom dock tyvärr inte upp bland extrasändningarna. Vad beror detta på? Skulle bli mycket glad om ni kunde återuppta denna förträfliga service.
Tack på förhand!
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Jensa!
    Detta är ett forum främst för tekniska frågor rörande vår sajt och app, så just den här frågan kan Radiosportens redaktion svara bättre på.

    Du kan kontakta dem på radiosporten@sverigesradio.se

    Annika Webbmaster
  • Det var ju en teknisk fråga. Vi ser inte sändningarna i appen längre. Varför???
  • Fick följande svar från lyssnarservice:

    "Från och med denna säsong extrasänder vi inte de allsvenska matcherna digitalt på samma sätt som tidigare. Publikintresset har tyvärr visat sig vara för lågt för att det ska vara motiverat att sända alla matcher. Istället kan den lokala P4-kanalen bestämma om det finns vissa matcher som av olika skäl bedöms som extra intressanta."
    Bästa svaret
  • Michel:
    I det här fallet var det inte en teknisk fråga utan handlade om vilka prioriteringar Radiosporten gör, men det hade jag förstås kunnat förtydliga.

    Jensa:
    Tack för att du tog dig tid att berätta det. Jag ser till att andra fotbollsintresserade som undrar över detta får del av informationen!
    Annika Webbmaster
  • SÄND FÖR HEVETE MATCHEN.
  • Hej Björn!

    Detta är fortfarande ett forum för tekniska frågor rörande vår sajt och app, så det är bättre att återkoppla till radiosporten@sverigesradio.se eller via sociala medier:
    På gott och ont har jag som webbmaster inte något inflytande över vad vi väljer att sända.
    Annika Webbmaster