Extra

Hur kommer det sig att ni inte sänder allsvenska matcher i sin helhet som ni alltid gjort tidigare.
Speciellt i nuläget med publik restriktioner och Discovery+ som kraftigt begränsar möjligheten att ta del av matcherna.
Ni sänder Superettan matcher? Måste finnas ett betydligt större intresse för allsvenskan. Hls Rickard

Kommentarer

  • Hej!
    Detta är den information jag har fått:
    Från och med denna säsong sänder vi inte de allsvenska matcherna digitalt på samma sätt som tidigare. Publikintresset har tyvärr visat sig vara för lågt för att det ska vara motiverat att sända alla matcher. Istället kan den lokala P4-kanalen bestämma om det finns vissa matcher som av olika skäl bedöms som extra intressanta.
    Här kan du se vilka matcher som är inplanerade, där jag ser två allsvenska matcher, Kalmar FF-IFK Göteborg och Halmstad-Mjällby, nu i veckan.

    Detta är forum är egentligen främst till för tekniska frågor om vår sajt och våra appar, så kontakta Radiosporten om du vill ha ett mer utvecklat svar:
    radiosporten@sverigesradio.se

    Annika Webbmaster