Ewald Larsson, Kilafors

Det lär finnas en P4-dokumentär om denne mans byggnad i Kilafors. Något tips? (ELE Trävaru AB)

Kommentarer

  • Hej Ragnar!

    Jag lyckas inte hitta något liknande. Berätta hur du har hört talas om denna dokumentär, så kan det bli en hjälp för mig att leta!

    Annika Webbmaster
  • Vi passerade byggnaden (en mycket imponerande tegelbyggnad, ser ut som en engelsk herrgård och med en stor, välskött trädgård) i veckan och kom att prata om den med några kompisar. En av dem trodde sig ha hört en P4-dokumentär om den för några år sedan. ELE Trävaru (som Ewald grundade som jag förstått det) har sitt huvudkontor där (tror jag). Den ligger i norra Kilafors, precis vid järnvägen mot Bollnäs.

  • Hej Ragnar och förlåt att svaret dröjde så!

    Det ser ut som ett hus med en intressant historia, och om det gjorts en dokumentär, kanske den sändes lokalt hos P4 Gävleborg? Hör med dem!
    Kontakta P4 Gävleborg

    Lycka till
    Annika Webbmaster