Eurovision SC-kanalen, sååå bra låtar!

Jag brukar lyssna på kanalen som sänder blandande låtar från Melodifestivalen och Eurovision SC. När kör ni igång den igen?
Har tänkt flera gånger att jag måste berömma den person som väljer ut musiken. Sååå bra låtar. TACK.

Kommentarer

  • Hej Karla!

    P4 Melodifest sänder i år mellan den 5 februari och den 20 maj.

    Det är Kerstin Behrendtz som väljer ut musiken, vilket hon har gjort de senaste åren.

    Eftersom musiken är en viktig del av det vi sänder även i våra vanliga P4-kanaler är Kerstin och hennes kolleger enormt viktiga. Om du är nyfiken på vem Kerstin Behrendtz är, så finns det en intervju med henne från i somras här:
    Dagens gäst är Kerstin Behrendtz (P4 Extra)

    Jag ser till att hon läser ditt beröm! Tack för dessa snälla ord.

    Annika Webbmaster
  • Jag har tråkiga nyheter, Karla!

    Jag ber om ursäkt eftersom jag gav dig fel information. Det var förra året som kanalen drog igång den 5 februari.

    Vi har sänt P4 Melodifest i flera år, men kanalen har tyvärr inte lyckats nå speciellt många lyssnare. Det har däremot en annan kanal, P4 Plus, där du också hör varierad populärmusik av både nyare och äldre slag.

    I år kommer vi därför inte att dra igång P4 Melodifest, utan vill satsa de resurserna på att utveckla P4 Plus. Om du inte har upptäckt den kanalen ännu, så kan du lyssna på den här:
    P4 Plus (webbkanal)

     Även om jag tycker att det är ett tråkigt beslut, så har jag all förståelse för att de kolleger som styr över utbudet väljer att satsa resurserna där de når flest lyssnare.
    Annika Webbmaster