Etterlysning.

Hei.
Jeg dro fra Sverige til Norge i går kveld og hørte på radioen mens jeg kjørte(den 10.nov.). Da ble jeg sittende å høre på en bok opplesning. Den handlet om ungdoms oppvekstmiljø i Italia (tror jeg). Boktittelen var omtrent, ’Min gode vennine…??’ eller lignende. Er denne opplesningen lagt ut som podcast hos dere? Hva er tittelen på denne boken, og hva hette oppleseren? Dersom dere besvarer utlendinger, vil jeg være takknemlig for svar.
Med hilsen Fred Risvik, Namsos.

Kommentarer

  • Hej Fred!

    Så trevligt att du uppskattade denna radioföljetong. Du hittar alla avsnitt här:
    Min fantastiska väninna av Elena Ferrante

    Vill du kunna ladda ned avsnitten, så får du leta upp dem här:
    Radioföljetongen: Alla avsnitt

    Observera att programmen endast ligger till den 5 januari, så om du inte tror att du hinner lyssna klart innan dess (eller vill kunna lyssna igen vid ett senare tillfälle) så rekommenderar jag att du laddar ned dem!

    Trevlig lyssning!

    Annika Webbmaster
  • Så bra!!
    Jeg er stor fan av lydbøker, og ja, både bokavsnittet og oppleseren fenget meg.
    Tusen takk.
    Med vennlig hilsen
    Fred Risvik

  • Hej
    1989 gick julkalendern Beatrice. Efter att ha hört första avsnittet började jag spela in veckans avsnitt på söndagarna på min kassettbandspelare. Vissa avsnitt missade jag då vi inte var hemma vid rätt tidpunkt. Detta band spelar vi alltid då barnen kommer hem till pepparkaksbaket. Bandet är nu ganska slitet och vissa avsnitt saknas tyvärr.
    Min fråga: Kan man köpa eller ladda ner hela Beatrice? Vart vänder jag mig och vad kostar det?
    Tacksam för svar
    Ann-Sofie Fält

  • Hej Ann-Sofie!

    Vilken trevlig jultradition! Tyvärr vet jag inte om jag kommer att lyckas hjälpa dig ...

    Vi har en butik där de säljer några CD-skivor med äldre julkalendrar, men tyvärr inte just denna:
    Sveriges Radios Julkalendrar

    Däremot kan jag bjuda på en nostalgitripp i form av en bild på "er" julkalender:
    http://sverigesradio.se/barn/julkalendrar/img/k...

    Det kanske går att köpa programmen som "programkopior" från butiken, men jag är tveksam, eftersom dramaserier upphovsrättsliga skäl inte brukar gå att köpa. Men hör med dem! Då får de också veta att det finns ett intresse för just denna julkalender:
    Beställ programkopior

    Beatrice finns även att lyssna på gratis, men tyvärr inte för alla, på Svensk mediedatabas, SMDB.
    Om Svensk mediedatabas

    För att lyssna behöver du styrka att du gör något av följande:

    • studerar eller forskar på högskolenivå
    • är författare eller journalist
    • gör research inför konstnärlig verksamhet
    • behöver förbereda undervisning eller föredrag (lärare, föredragshållare).
    Annika Webbmaster
  • Hej . kan ni spela narcisso yepes ?

  • Hej Jocke
    Är ditt förslag tänkt att komma till något speciellt radioprogram?
    mvh

  • Jodå, glömde bara att nämna. Det är tänkt att gå till p2 klassisk musik

  • Hej igen Jocke
    Ditt tips är förmedlat till musikläggare
    mvh