Ett Drömspel

Hej!
Ni hade en väldigt fin inspelning av Strindbergs "Ett Drömspel" med Harriet Bosse från någon gång på 1930-talet, tror jag, som man kunde lyssna på här. Nu är den borttagen. Varför tog ni bort den? Skulle ni kunna ta in den igen bland alla era äldre inspelningar? Den var härlig att lyssna på från den tidens sätt att deklamera.
Tack på förhand för svar.

 Bosse

Kommentarer

  • Hej Bosse!

    Jag hittar en sida med lite olika smakprov från detta mästerverk. Harriet Bosse hörs på en av länkarna, scenen när Indras dotter har fört diktaren till Fingals-grottan, där svaren på människornas klagan och frågor finns:
    Drama-arkivet i P1: Ett drömspel av August Strindberg

    Verket i sin helhet hittade jag tyvärr inte, men jag hoppas att du uppskattar det sexton minuter långa smakprov vi ändå kan bjuda på!

    Trevlig helg
    Annika Webbmaster