"Dela innehåll" från Play visar bara en enda app

Hej!

Jag skulle uppskatta om ni kan lägga till flera alternativ att dela program på. Som det är nu kan jag bara göra det med Googles app "Hangout".

Allt gott.

Kommentarer

  • Hej Markus!

    Jag har inte fått den här frågan tidigare, så jag behöver ta reda på att det jag skriver verkligen stämmer, men jag tror att de alternativ du får beror på vilka appar just du har i din telefon (och där borde valet att dela med e-post och som meddelande förstås finnas med vid sidan av andra val).

    Om du är inne på en hemsida och väljer att dela webbläsarens inbyggda "dela-funktion" (de tre punkterna uppe till höger i Chrome, men jag vet inte om det finns där i alla webbläsare för Android), blir det då bättre val?

    Vilka alternativ är det du saknar? Skicka gärna med en skärmbild av hur det ser ut när du delar, så att vi får en tydligare bild av ifall något är "fel" eller "bara knepigt gränssnitt"!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag pratade med Android-utvecklarna om detta och de trodde att du vid något tillfälle har delat innehåll till just Hangout, och då råkat ställa in Alltid istället för Bara en gång. Se här (där det inte är Hangout utan Messenger som får frågan):

    Jag tycker att det låter som en rimlig förklaring! Om det är orsaken, så kan du återställa så att du får fler appar att välja mellan:

    1. Inställningar
    2. Appar och aviseringar
    3. Trepunkts-meny
    4. Återställ inställningarna
    Hoppas att det var så pass enkelt och tack för att du skrev hit så att jag tog reda på hur detta fungerar!
    Annika Webbmaster