Hur använder jag er app för Google Home?

Hur är er app tänkt att fungera med Google Home? Er blog är extremt otydligt. Är det via Tune In som det är tänkt fungera? Eller är det bara era nyheter som kommer upp? Kommandona som ni anger fungerar inte, en del en del inte. En del skriver ni om man lyssnar, men det går inte.

I bloggen som ni publicerades 23 oktober framgår det inte alls hur det är tänkt att fungera. Vore kul om det klargjordes så även icke tekniknördar fattar.

Mål jag vill uppnå, lyssna på radio (inte nyheter utan direktsänd radio). Lokalradion i Göteborg gjorde en grej av detta, men antar att det inte går att lyssna på? (Annat än via tune in och då ange MHz som det sänds på...))

Kommentarer

  • Hej Tompa,

    Tack för att du hör av dig! Kommandona som är dokumenterade i blogginlägget förutsätter att användaren är inne i appen. Jag ska se till att vi förtydligar det.

    För att starta P4 Göteborg gör du följande.
    ”Hej Google, Prata med Sveriges Radio”.
    ”P4 Göteborg”
  • "Sveriges Radio ger dig möjligheten att via Google Assistant lyssna på hela SR:s utbud bestående av över 40 direktsända kanaler och 400 program."
    Finns det någon lista på vilka programmen är?
    Jag vill lyssna på P2 - Jazzradion, men lyckas inte.
  • Hej Ingvar,

    Du ska kunna säga:

    "Ok, Google - Prata med Sveriges Radio och spela Jazzradion"
  • Tack för det, Magnus!

    Ingvar, här finns en lista över Sveriges Radios alla program:
    https://sverigesradio.se/sida/allaprogram.aspx
    Annika Webbmaster
  • "Just nu i P2 musik sänd Operahuset" blir resultatet.
    Jag vill höra programmet från i söndags. Går inte det?
  • Google försöker spela upp P2-kanalen.

    Sa du Jazzradion, utan P2 innan, som Magnus tipsade om?
    Annika Webbmaster
  • Jag har försökt många varianter, både med och utan P2.
    Bland resultaten hittills:
    Det finns inget avsnitt tillgänligt
    eller
    Jag kan tyvärr inte hjälpa till med den

    Har även fått höra en dokumentär om galna ko-sjukan från P3 !!!!
    Det verkar som jag stressar Googlan.

    Fråga inte vad jag säger.
    Tala om vad jag ska säga för att höra senaste avsnittet av Jazzradion.
  • Hur får man Google Home Mini att spela programmet "Rendezvous"?

    Googlan förstår inte vad jag säger och kan inte hjälpa till.

    "Klingan" går bra om man nöjer sig med sista timmen.
    Hur får man Klingan från början?
  • Hej

    För mig har det tidigare fungerat med "prata med sveriges radio ". Nu är min Google mini bara tyst, ingen reaktion alls.

    Vad kan det bero på?
  • Hej,

    Det verkar som Google ändrat något. Det funkar om man säger "Ok Google, prata med Sveriges Radio".

    Däremot funkar inte "Hej Google, prata med Sveriges Radio"
  • Får komma ihåg ok istället för Hej.

    Tack för snabb respons.

    Glad påsk 🐣