Eldorado m.fl musikprogram 1983-1984

Hej!
Jag har en del låtar inbandade från bl.a Eldorado 1983-1984, men också från andra av typ pop-program. Kassettband för att lyssnas under joggingturer, som inte är i bästa skick längre. Jag skullle vilja lyssna på färska versioner av de här låtarna, ev. göra spellistor på Spotify osv. Men det är åtskilliga bra låtar som jag inte kan hitta låttiteln och vem/vilka har spelat (har försökt söka bl.a med ShaZam som hittar många men inte riktigt alla).

Min fråga: Finns spellistor från dessa radioprogram bevarade?

Jag behöver alltså inte lyssna själva programmen, bara kunna bläddra vilka låtar som spelades. Det skulle hjälpa end del i detektivarbetet.

Kommentarer

  • Hej Seppo!

    Här har du tur, eftersom lyssnaren Sandra Petojevic, som också älskar Eldorado, har lagt ned en del energi på just det du efterlyser! Om jag förstår det rätt, kommer det att fyllas på med fler framöver:
    Eldorado 1980-84

    Ett fint initiativ!

    Att lyssna på programmet (vilket ju inte är vad du frågade efter) går tyvärr inte, men jag vill passa på att rekommendera Hemma hos-serien:
    Hemma Hos Kjell Alinge & Janne Forssell (serie)
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Varför kan ni ej göra Eldorado tillgängligt för lyssning igen?
  • Hej!

    Detta är ett forum för att ge teknsik support, så jag vill redan nu flagga för att vi webbmastar inte är rätt personer att svara på frågor om vårt utbud. Då är det bättre att kontakta Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se.

    Det korta svaret är att vi inte äger innehållet i programmen (exempelvis musiken) och förstås inte kan dela ut det vi själva inte äger.

    Vill du ha ett längre svar än så, så har jag tidigare svarat på liknande frågor i en tråd om ett annat önskat program, Mosebacke monarki:
    mossebacke monarki

    Jag ber dig läsa igenom i den tråden, och om du har följdfrågor som inte besvaras där, så försöker jag svara - eller lotsa dig till någon som kan ämnet ..

    Detta är som sagt egentligen inte alls ett forum för frågor om vårt utbud, så jag hoppas att du har förståelse för att jag vill återanvända tidigare svar om det går!
    Annika Webbmaster