Slippa nyheter långa program i SR Play

Jag lyssnar på en hel del längre program (som P3 Soul, Utvalda Musikmixar osv) i SR Play och upplever det som väldigt störande att Ekot från dagen när avsnittet först sändes ligger kvar vid varje hel timme. Det är i stort sett alltid flera dagar, veckor eller en månad gamla versioner som är helt ointressant att lyssna på (vem vill lyssna på gamla nyheter?) och då jag ofta lyssnar medan jag kör bil så blir det rätt bökigt och rent ut sagt trafikfarligt att försöka spola förbi de minutrarna.

Kan ni inte redigera bort ekot ur dessa längre program? Jag tror att lyssnarvärdet av det är rätt lågt och mest stör.

Kommentarer

  • Hej Viktor!

    Du har helt rätt. Nyheterna borde helst inte ingå i dessa program, men kommer med ändå, eftersom de spelas in via tablån.

    I några fall är programmen förinspelade, och att lägga ut dem på ett annat vis, utan nyheter som snart är helt inaktuella, borde gå, men kräver kanske både andra rutiner från redaktionerna och lite förändringar i våra system.

    Med direktsända program kan det däremot bli lite knepigare (större förändringar i systemen ...), men inte heller det borde vara helt omöjligt att lösa

    Jag hör med kolleger som arbetar med hur våra system "pratar med varandra" och som jag vet har kikat på detta förbättringsområde, och hör vad som behöver förändras för att förbättra detta.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster